تهران، میزبان محققان برجسته داخلی و خارجی حوزه ژنتیک در فروردین ۹۹

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: این کنگره با حضور محققان برجسته داخلی و جارجی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه سال آینده در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، سید جواد مولی دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس، گفت: از امروز پذیرش مقالات و ثبت نام این کنگره آغاز شده است.

وی اعطای جایزه ملی ژنتیک، اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک و اولین جشنواره دانش آموزی حوزه ژنتیک را از دیگر برنامه‌های این کنگره اعلام کرد.

مولی به دعوت ۲۰ تا ۳۰ استاد مدعو بین‌المللی برای حضور در این کنگره اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو و استاد این حوزه از کشورهای اطراف در این رویداد علمی حضور داشته باشند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: کارگاه‌های علمی با حضور استادان مدعو خارجی سه روز قبل از برپایی این گنگره برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: حدود ۲ هزار نفر در کنگره سال گذشته حضور داشتند که پیش بینی می‌شود در این کنگره حدود ۳ هزار نفر شرکت کنند که نشان دهنده استقبال خوب از این رویداد علمی است.

فن بازار حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی برگزار خواهد شد

مریم مهاجری مدیر برنامه‌های چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک گفت: فن بازار حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی در قالب اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ شرکت داخلی و قریب به ۲۰ شرکت خارجی، ایده، خدمات و محصولات خود را در این مجموعه ارایه کنند.

مهاجری بر لزوم تجاری سازی تولید علم و ایده‌ها تاکید کرد و گفت: ما در تولید علم و مقالات پیشرفت های خوبی داشتیم و قابل رقابت با کشورهای پیشرفته می‌باشیم اما حوزه تجاری سازی آن‌ها گاها مغفول مانده است.

وی هدف از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک را شناسایی ظرفیت‌های بازار به صاحبان ایده و دانشمندان و معرفی ایده‌ها و خدمات و محصولات مناسب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران هم از ایده‌های مناسب، حمایت مالی خواهند کرد.

مدیر برنامه‌های چهارمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک به برپایی اولین جشنواره دانش آموزی ژنتیک اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در این جشنواره حضور خواهند داشت و آموزش و پرورش هم همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.