برگزاری نشست زیست فناوری، با هدف شناسایی ظرفیت‌های بیوتکنولوژی خوزستان

دبیر اجرایی نشست زیست فناوری خوزستان گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها شناسایی ظرفیت‌های بیوتکنولوژی منطقه‌ای و استانی است که در راستای آن ماموریت‌های بیوتکنولوژی هر استان مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، حسین معتمدی دبیر اجرایی نشست زیست فناوری خوزستان، اظهار کرد: نشست زیست فناوری (بررسی توانمندی‌های بیوتکنولوژی استان خوزستان) چهارشنبه، ۲۰ آذر در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این نشست برای اولین بار در استان برگزار می‌شود که دانشگاه شهید چمران اهواز متولی برگزاری این نشست است. این سلسله نشست‌ها توسط معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شوند و در ستاد توسعه زیست فناوری برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها شناسایی ظرفیت‌های بیوتکنولوژی منطقه‌ای و استانی است که در راستای آن ماموریت‌های بیوتکنولوژی هر استان مشخص می‌شود. خروجی این نشست‌ها تعیین‌کننده پروژه‌های بیوتکنولوژی استان‌ها است.

دبیر اجرایی نشست زیست فناوری خوزستان ادامه داد: مخاطبین اصلی نشست‌ دانشجویان، اعضای هیات علمی، دستگاه‌های اجرایی، استانداری و صنایع استان هستند. هدف از مخاطب قرار دادن دستگاه‌های اجرایی این است که بتوانند ظرفیت‌های بیوتکنولوژی استان خود را شناسایی و بر اساس آن بودجه پژوهشی مناسب را برای انجام پروژه‌های بیوتکنولوژی مشخص کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از اهداف دیگر برگزاری این نشست، در اولویت قرار دادن مسائل زیست فناوری مهم استان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.