عضو هیأت مدیره انجمن بیوتکنولوژی:

پیام دکتر روحانی، امیدهای زیادی در دل بیوتکنولوژیست‌های ایران ایجاد کرده است

برگی از تاریخ- ۱۳ مرداد ۱۳۹۲- عضو هیأت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به پیام دلگرم کننده دکتر روحانی مبنی بر حمایت از توسعه زیست فناوری در دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد که با تسری دیدگاه مثبت رییس جمهور در این خصوص به دولتمردان، زمینه جبران عقب ماندگی‌های ناشی از سوء مدیریت این بخش در هشت سال گذشته فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، عضو هیأت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به پیام دلگرم کننده دکتر روحانی مبنی بر حمایت از توسعه زیست فناوری در دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد که با تسری دیدگاه مثبت رییس جمهور در این خصوص به دولتمردان، زمینه جبران عقب ماندگی‌های ناشی از سوء مدیریت این بخش در هشت سال گذشته فراهم شود.

عضو هیأت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به پیام دلگرم کننده دکتر روحانی مبنی بر حمایت از توسعه زیست فناوری در دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد که با تسری دیدگاه مثبت رییس جمهور در این خصوص به دولتمردان، زمینه جبران عقب ماندگی‌های ناشی از سوء مدیریت این بخش در هشت سال گذشته فراهم شود.

دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما که در نشستی خبری در خصوص وضعیت زیست فناوری کشور در محل خبرگزاری مهر سخن می‌گفت با ابراز تاسف از این که برخی مدیریت‌های کلان مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی در سالهای اخیر در اختیار مسوولانی بوده که در عمل با توسعه این فناوری در کشور مخالف بوده اند، اظهار داشت: یکی از معاونان وزیر سابق جهاد کشاورزی صراحتا گفته بود باید از تولید محصولات دستورزی شده در کشور جلوگیری کنیم و گرنه پسته ما در بازارهای خارجی فروش نمی رود! وجود چنین رویکردی در مدیران که نتیجه ای جز رکود تحقیقات در کشور ندارد باعث شده در حال حاضر نه پسته ایران در دنیا جایگاهی داشته باشد و نه محصول تراریخته ای در کشور تولید شود که این نشان می‌دهد مدیریت در هر حوزه‌ می‌تواند آن را به سمت و سوی صحیح یا نادرست هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه بیوتکنولوژی می‌تواند محور استقلال کشور قرار گیرد، اظهار داشت: زمانی که قرار است استقلال یک کشور گرفته شود یکی از مهمترین راه‌های آن گرفتن استقلال غذایی است و ما معتقدیم به وسیله گیاهان تراریخته بخش عمده‌ای از استقلال غذایی کشور تامین خواهد شد.

خوش خلق سیما با ابراز تاسف از این که کشاورزان و مردم ما به دلیل سوء مدیریت‌های سال‌های اخیر از مزایای برنج، گندم و پنبه تراریخته محروم شده اند، اظهار داشت: در صورت عدم توقف پروژه هایی مثل برنج تراریخته امروز می‌توانستیم کشاورزی ارزان و مدرن را وارد مزارع کنیم، کشاورزی ای که قادر باشدغذای ارزان را به مردم عرضه کند.

عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تاکید دکتر روحانی بر حمایت از زیست فناوری در پاسخ به سوالات انجمن بیوتکنولوژی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و پیام وی به همایش مشترک زیست فناوری و ایمنی زیستی اظهار داشت: تحقق این حمایت ها مسوولیت محققان در این حوزه را سنگین‌تر می‌کند که باید برای جبران عقب ماندگی‌های هشت سال گذشته طی چهار سالدولت یازدهم تلاش کنیم که امیدوارم در همین دوره شاهد تولید برنج تراریخته در مزارع و اتمام آزمایش‌های مربوط به پنبه تراریخته باشیم.

خوش خلق سیما، گسترش کاربرد کودهای زیستی را از دیگر انتظارات جامعه بیوتکنولوژیست‌های کشور دانست و اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی در کشورفراهم است که با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح قادر خواهیم بود که عقب ماندگیها را جبران کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.