دوازدهمین جایزه بزرگ ملی بیوتکنولوژی به ۳ برگزیده اعطا می‌شود

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس، اعطای دوازدهمین جایزه بزرگ ملی بیوتکنولوژی را یکی از برنامه‌های سومین همایش روز زیست فناوری اعلام کرد و گفت: این جایزه توسط دانشگاه تربیت مدرس به ۳ شرکت که محصول خود را در حوزه زیست فناوری تولید و به بازار عرضه کرده‌اند، تعلق می‌گیرد

دکتر فاطمه رهبری زاده روز چهارشنبه در نشست خبری سومین همایش ملی روز زیست فناوری در سالن جلسات دانشکده پزشکی افزود: تاکنون حدود ۳۰ طرح به دبیرخانه همایش ارسال شده و شرکت‌های حوزه زیست فناوری تا روز جمعه ( ۲۲ آبان ماه) مهلت دارند محصولات خود را به دبیرخانه این همایش اعلام کنند، از بین طرح های ارسالی  ۳ طرح به عنوان جایزه بزرگ ملی انتخاب و معرفی می‌شود.

وی، دانشگاه تربیت مدرس را قطب بیوتکنولوزی کشور اعلام کرد و افزود: یکی از رسالت‌های این دانشگاه اعطای جایزه بزرگ بیوتکنولوژی است که از حدود ۱۴ سال پیش این کار آغاز شده و دوازدهمین جایزه بزرگ ملی آن به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه زیست فناوری می‌تواند یک نقطه قوت برای ایجاد درآمدهای پایدار باشد، گفت: این حوزه می‌تواند ما را از اتکاء کامل به درآمدهای نفتی نجات داده و درآمدهای پایدار برپایه دانش که حاصل تلاش استادان دانشگاه، دانشجویان، کارآفرینان و فناوران ما است را فراهم کند.

رهبری زاده، برنامه دیگر این رویداد را انجام تعدادی سخنرانی کلیدی در این حوزه اعلام کرد و گفت: آن‌ها در مورد اینکه چطور بیوتکنولوژی در ایران به این سطح رسیده است، صحبت خواهند کرد. با این‌گونه برنامه‌ها در تلاش هستیم امید و انگیزه در بین دانشجویان ایجاد کنیم تا از دانش این حوزه برای اعتلای کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ایده بازار از دیگر برنامه‌های این همایش است، گفت: دانشجویانی که ایده منجر به محصول دارند، در قالب این برنامه فرصت سه دقیقه‌ای دارند تا ایده خود را بیان کنند. ایده‌های برتر را کمک کنیم به محصول تبدیل شوند.

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس بخش دانشجویی را از دیگر برنامه‌های این همایش اعلام کرد و گفت: در این بخش سعی شده تا علاوه ایجاد فضای تعامل و تبادل دانشجویان و استادان با فناوران، فرهنگ سازی در حوزه زیست فناوری هم ایجاد شود.

وی افزود: یکی از مدارس تهران دعوت شده تا دانش‌آموزان نخبه و دارای ایده در حوزه زیست فناوری این مدرسه در این همایش حضور پیدا کنند،  از این طریق سعی می‌شود فرهنگ سازی در حوزه زیست فناوری انجام شود.

صادق باباشاه معاون پژوهشی و اجرایی مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس، همچنین در این مراسم گفت: مسابقه ملی ایده بازار زیستی از جمله برنامه‌های این همایش است که تاکنون ۴۰ ایده دانشجویی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی ادامه داد که دانشجویان تا یک روز قبل از برگزاری این رویداد فرصت دارند ایده‌های خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. برگزیدگان این بخش هم مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

باباشاه ادامه داد که کارگاه های آموزشی در حاشیه این همایش برگزار می شود تا علاوه بر زمینه تجاری سازی محصولات و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت هم انجام شود.

سومین همایش ملی روز زیست فناوری در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس روز ۲۷ آذر ماه میزبان طیف گسترده‌ای از مخاطبان حوزه زیست فناوری شامل دانشجویان، دانش آموزان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور و کارآفرینان و فناوران است.

این همایش یک روزه متشکل از ۴ رویداد شامل اهداء دوازدهمین جایزه بزرگ ملی بیوتکنولوژی، مسابقه ملی ایده بازار زیستی، نمایشگاه فن بازار و استارتاپ شو می‌باشد.

ایجاد امید و خودباوری در جوانان، رونق کسب و کار، کارآفرینی و حمایت از محصولات ملی از جمله اهداف برگزاری سومین همایش ملی روز زیست فناوری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.