توسعه پلتفورم نانویی رهایش ژن برای ژن درمانی

محققان در صدد هستند پلتفورم نانویی رهایش ژن را در راستای گسترش ژن درمانی توسعه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر ، پلتفورمی حاوی نانوذرات برای رهایش ترکیباتی نظیر DNA ، RNA و پروتئین توسط شرکت «جین‌ادیت» ابداع شده است. به تازگی جین‌ادیت تفاهم‌نامه‌ای با شرکت دیگری امضا کرده تا با همکاری یکدیگر روی توسعه این فناوری کار کنند.

جین‌ادیت یکی از توسعه‌دهندگان فناوری نانوذرات پلیمری است که پلتفورمی برای رهایش ترکیبات غیرویروسی و غیرلیپیدی ارائه کرده که می‌توان از آن برای ژن‌درمانی استفاده کرد.

این شرکت اعلام کرد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ادیتاس مدیسین امضا کرده است، شرکتی که در حوزه اصلاح ژن پیشرو است. جین‌ادیت اخیرا سامانه‌ای جامع برای رهایش ترکیبات حاوی کریسپر ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان ژن‌ها را درمان یا خاموش کرد. این سامانه روشی ایمن و کارا برای دستکاری ژن فراهم کرده است.

کنوولی بنیان‌گذار شرکت جین‌ادیت می‌گوید:این توافق‌نامه همکاری توانمندی فناوری جین‌ادیت را تایید می‌کند. ما خوشحالیم که ارتباط خود را با شرکت ادیتاس مدیسین برقرار کردیم چرا که آن‌ها از فناوری ما برای توسعه داروهای بالقوه ژنومی استفاده می‌کنند.

تیموتی فونگ از شرکت جین‌ادیت می‌گوید: در مقایسه با وکتورهای ویروسی و نانوذرات لیپیدی، راهبرد ما پتانسیل بهتری برای هدف‌گیری داشته و با قیمت کمتر قابل تولید است.

علاوه‌بر این، دو شرکت جین‌ادیت و ادیتاس مدیسین در بخش ارزیابی رهایش مواد با پلتفورم نانوذرات، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. ادیتاس مدیسین بخشی از بودجه تحقیقات را فراهم کرده و به توسعه بیشتر این فناوری کمک می‌کند.

این شرکت از این پلتفورم برای شناسایی پلیمرهای کاندید برای رهایش ژن در بافت‌های مختلف استفاده کرده است. پلتفورم نانوذرات جین‌ادیت شامل یک کتابخانه غیرویروسی و غیرلیپیدی از پلیمرها بوده که به‌طور موثر می‌تواند محموله‌هایی نظیر DNA، RNA، پروتئین، اسیدهای ریبونوکلئیک و پروتئین ریبونوکلئیک را با خود حمل کرده و رهاسازی کند. این شرکت برای پایش این کتابخانه از آنالیز محاسباتی و شیمی پزشکی استفاده می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.