روحانی: باید علم و فناوری را در کشورهای اسلامی توسعه دهیم

رئیس‌جمهور گفت: باید علم و دانش و فناوری را در کشورهای اسلامی توسعه دهیم. آگاهی را بیشتر کنیم و به گذشته و آنچه پیشینیان برای ما به ارث گذاشته اند اعتماد کنیم و امیدوار باشیم که پیروزی نزدیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قطره، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درنشست جمع بندی میزگرد توسعه و چالش‌های جهان اسلام با حضور نخست وزیر مالزی و رئیس جمهور ترکیه، تاکید کرد: دنیای اسلام ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، اما ما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی با قدردانی از نخست وزیر مالزی برای برگزاری اجلاس سران کوآلالامپور ۲۰۱۹، اظهار داشت: در این اجلاس نکات بسیار خوب و مهمی مطرح شد که با اتحاد و همدلی می‌تواند به توسعه کشور‌های مسلمان و رفع مشکلات کمک کند.

روحانی افزود: خداوند به دنیای اسلام نعمت‌های فراوانی عطا کرده، اما ما از آن به خوبی استفاده نمی‌کنیم، برعکس گاهی کفران نعمت در دنیای اسلام انجام می‌شود درحالی که اسلام دین اخلاق و معنویت است و بعثت پیامبر اسلام هم برای احیای مکارم اخلاقی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه شاهد اختلافات دینی و مذهبی هستیم که نباید اینگونه باشد و زیر چتر واحد توحید نباید اختلافی بین مسلمانان وجود داشته باشد، گفت: جلسات زیادی در دنیای اسلام برای اتحاد و همبستگی و رفع اختلاف‌ها تشکیل شده و می‌شود و انتظار نداریم که با یک جلسه همه مشکلات حل شود، اما باید این جلسات توجه ما را بیشتر کند و بدنبال حل مشکل و ارائه راهکار برای آن باشیم.

روحانی اظهار داشت: اگر بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، فرصت مغتنمی است تا در عمل و با همکاری بتوانیم گام مهمی برداریم و با استفاده از ظرفیت دنیای اسلام نگذاریم دشمنان که بدنبال تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در بین مسلمانان هستند به هدف خود برسند و در سایه این اختلاف از منابع ما بهره برداری کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با هوشیاری نسل جوان و دانش و آگاهی بیشتر دست یابی به این هدف امکان پذیر است، تاکید کرد: باید علم و دانش و فناوری را در کشور‌های اسلامی توسعه دهیم، آگاهی را بیشتر کنیم و به گذشته و آنچه پیشینیان برای ما به ارث گذاشته اند اعتماد کنیم و امیدوار باشیم که پیروزی نزدیک است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.