سی‌ان‌ان: داروی ضد ویروس کرونا در چین آزمایش می‌شود

تعدادی از شرکت‌های بزرگ بیوتکنولوژی امیدوارند که بتوانند ویروس کشنده کرونا را با داروهای موجود ضد ویروس درمان کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، بخش تجاری سی‌انان (سی‌ان‌ان بیزنس) نوشت: هنوز درمانی برای ویروس کشنده کرونا که از شهر ووهان چین منشا گرفت، کشف نشده است. اما تعدادی از شرکت‌های بزرگ در زمینه بیوتکنولوژی امیدوارند که بتوانند آن را با داروهای موجود ضد ویروس درمان کنند.

شرکت گیلیاد با داروی آزمایشی موسوم به «remdesivir» که برای درمان ویروس ابولا استفاده می شود، روز جمعه گفت، این شرکت در همکاری با مقام های بخش بهداشت چین در حال بررسی امکان تاثیر این دارو در مقابله با نشانه های ویروس کرونا است.

این شرکت آمریکایی که در زمینه داروهای پزشکی ریه، هپاتیت سی و ترک اعتیاد، نارسایی قلبی، سرطان شناسی، مبارزه با اسم، اچ آی وی و ایدز، داروهای فشار خون وانواع پیش داروها فعالیت می کند، در بیانیه ای افزود، داروی ضد ویروس  remdesivir موفقیت هایی را در زمینه مقابله با ویروس های سارس و مِرس -دو ویروس مشابه ویروس کرونای ووهان در حیوانات- نشان داده است.

 از این دارو همچنین برای درمان اورژانسی بیماران مبتلا به ابولا استفاده شده است اما هنوز مجوز رسمی یا تایید درمانی سازمان جهانی بهداشت را دریافت نکرده است.

به  نوشته سی ان ان، شرکت آمریکایی گیلیاد تنها شرکت داروسازی نیست که امیدوار به کشف درمان موفقیت آمیزی برای کرونا است. برخی از رقبای مهم آن از جمله «جانسون اند جانسون» شرکت داروسازی چندملیتی آمریکا و شرکت «گلاسکو اسمیت کلین» در لندن نیز برای ساخت واکسن برای مقابله با کرونا تلاش می کنند.

به رغم تقلای شرکت های داروسازی برای کشف واکسن جدید، دکتر آنتونی فائوسی دیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفته ممکن است بیش از یک سال طول بکشد که چنین واکسنی در دسترس قرار بگیرد.

شبکه خبری بلومبرگ در خبر مشابهی به نقل از سخنگوی بیمارستان دوستی چین و ژاپن مستقر در پکن نوشت: داروی جدید شرکت آمریکایی گیلیاد تست آزمایشی را با همکاری تیم پزشکی این بیمارستان انجام می دهد.

کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا که از شهر ووهان چین نشات گرفته به ۲۰ هزار و ۶۲۲ نفر رسیده و ۴۲۶ نفر هم به دلیل بیماری فوت کرده اند. در این میان ۲۰ هزار و ۴۳۸ نفر از چین هستند و ۴۲۵ نفر هم در این کشور جان باخته اند و  یک شهروند چین که از ووهان به فیلیپین رفته بود فوت کرده است.  

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.