با حکم دکتر غلامی؛

دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن حکم انتصاب دکتر رحیمی آمده است:
با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در حوزه علم و فناوری به موجب این حکم به سمت معاون پژوهش و فناوری منصوب می‌شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن حکم انتصاب دکتر رحیمی آمده است:
با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در حوزه علم و فناوری به موجب این حکم به سمت معاون پژوهش و فناوری منصوب می‌شوید.
به اجرا رساندن برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، هدفمند کردن فعالیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استفاده از توان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برای رفع چالش‌های ملی، تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های علمی در تصمیم‌گیری‌های حوزه پژوهش و فناوری، اهتمام ویژه به پژوهش‌های علوم انسانی و هنر، توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهادهای فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.
امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکردی توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.
دکتر غلامحسین رحیمی متولد ۱۳۳۴ در شهر مشهد و دانش آموخته کارشناسی از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد و دکترا در مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه یومیست انگلستان می‌باشد و هم اکنون استاد پایه ۳۴ گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس است.
وی در طول ۳۰ سال فعالیت علمی، مترجم و مولف ده کتاب علمی و جزوات متعدد درسی است.
دکتر رحیمی بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و بیش از ۶۰ مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ رسانده و بیش از ۱۰۰ مقاله در کنفرانس‌های علمی ارائه کرده، چندین اختراع به ثبت رسانده و طرح‌های صنعتی متعددی برای نهادهای ذیربط کشور اجرا نموده است.
وی در طول سال‌ها فعالیت علمی مسئولیت‌های متعددی در حوزه آموزشی، علمی و فناوری کشور از جمله رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اولین سرپرست موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، ریاست مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، عضو هیئت عامل موظف صندوق نوآوری و شکوفایی، مسئول راه اندازی و پیگیری مراکز کارآفرینی دانشگاه‌ها و رئیس بخش مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برعهده داشته است.
دکتررحیمی همچنین استاد نمونه دانشگاه و مترجم کتاب برگزیده نیز می‌باشد و مطالعات گسترده و نوشته‌های چاپ شده متعددی در حوزه علم و فناوری در تاریخ تمدن ایران و اسلام دارد.

پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران ضمن قدرانی از زحمات دکتر برومند در مدت تصدی معاونت پژوهش و فناوری، انتصاب دکتر غلامحسین رحیمی به این سمت را تبریک گفته و  امید است در سایه تأییدات الهی، در این عرصه خطیر و خدمت به جامعه علمی و اعتلای میهن عزیز اسلامی موفق و سربلند باشند. پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، مراتب همکاری با دکتر رحیمی و معاونت پژوهش و فناوری را به اطلاع می رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.