استقبال از یک انتصاب: دکتر حسین رحیمی به سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) طی حکمی دکتر حسین رحیمی را به سمت معاون پژوهش و فناوری این وزارت منصوب کرد. این معاونت به­ صورت خودکار عهده ­دار سمت دبیرکل شواریعالی عتف نیز خواهد بود، سمتی که جایگاه فرا وزارتخانه­ ای به او می­ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع­رسانی بیوتکنولوژی ایران،

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) طی حکمی دکتر حسین رحیمی را به سمت معاون پژوهش و فناوری این وزارت منصوب کرد. این معاونت به­ صورت خودکار عهده ­دار سمت دبیرکل شواریعالی عتف نیز خواهد بود، سمتی که جایگاه فرا وزارتخانه­ ای به او می­ دهد.

دکتر رحیمی از نیروهای انقلابی سال­ های 1358 و انجمن ­های اسلامی دانشجویان و موسسین جهاد­دانشگاهی محسوب می ­شود که از طریق آرای مستقیم نمایندگان جهادهای دانشگاهی سراسر کشور به عضویت شورایعالی انقلاب فرهنگی درآمد. بعد­ها وی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری راهی انگلستان شد. بلافاصله پس از اخذ مدرک دکتری به­ عنوان رئیس سازمان سنجش آموزش کشور منصوب و این سازمان را متحول کرد. مطالعات گسترده و تسلط علمی دکتر رحیمی، شیوایی کلام، عمق دانش و منطق گویای وی زبانزد خاص و عام است. وی خادمی تلاشگر ولی بدون حاشیه و بی ادعاست. پیش از این، دکتر رحیمی عهده دار معاونت صندوق نوآوری و شکوفایی بوده­است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن آرزوی بهترین ­ها برای دکتر برومند معاون پیشین وزارت عتف و آرزوی توفیقات روز­افزون برای وی در سایر سنگر­ها از تلاش­ های خالصانه و صادقانه وی در مدت تصدی این سمت قدردانی کرده، انتصاب شایسته دکتر رحیمی را به جامعه علمی کشور تبریک و تهنیت عرض می­کند.

دکتر بهزاد قره­ یاضی نماینده انجمن‌های علمی کشور در شورایعالی عتف با ارسال نامه ای از انتصاب دکتر حسین رحیمی استقبال کرد. متن کامل نامه دکتر قره یاضی به شرح زیر است:

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر حسین رحیمی

معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

با­احترام، به نمایندگی از جامعه علمی کشور انتصاب شایسته حضرتعالی را به سمت معاون محترم پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و همچنین دبیرکل شورایعالی عتف تبریک عرض می­کنم. حضور جنابعالی در این جایگاه با سابقه چهار دهه فعالیت علمی مستمر و ثمربخش – از آغازین سال­ های انقلاب پربرکت اسلامی و تشکیل شواریعالی انقلاب فرهنگی – نوید بخش جهش علمی و فناورانه در وزارتخانه متولی این امر در آینده­ ای نزدیک است.

اینجانب ضمن اعلام مسرت از این انتصاب شایسته و آرزوی توفیقات روزافزون درمسئولیت خطیری که عهده ­دار شده­ اید آمادگی انجمن­ های علمی کشور را برای مساعدت خالصانه و تمام قد به حضرتعالی جهت تحقق اهداف متعالی علمی نظام و رهبری اعلام میکنم. والسلام.

بهزاد قره ­یاضی

رئیس اتحادیه انجمن ­های علوم کشاورزی

و

نماینده انجمن ­های علمی در شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری

1399/4/4

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.