علیرضا رفیعی‌پور، مشاور وزیر جهاد کشاورزی

همه محصولات تراریخته‌ی موجود در بازارهای داخلی یا خارجی گواهی‌های لازم را از مراجع ذیصلاح علمی دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، به نقل از رادیو گفتگو (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)،

برنامه «روزنه» با موضوع کشاورزی و غذای سالم، در ارتباط تلفنی با دکتر علیرضا رفیعی‌پور(مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
علیرضا رفیعی‌پور در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه»گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین غذای مردم را بر عهده دارد. وی با اشاره به این که غذای مردم از دو پروتئین گیاهی و حیوانی تشکیل می‌شود، عنوان کرد: همه محصولات کشاورزی حاوی پروتئین‌های گیاهی و حیوانی هستند.

مشاور وزیرجهاد کشاورزی با بیان این که غذا یکی از ارکان اصلی حیات بشر است، تصریح کرد:‌ همه محصولات زراعی و باغی و حیوانی و گلخانه‌ای باید از کیفیت مطلوب سلامت برخوردار باشند. وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته با توجه به فعالیت دفتر محیط زیست و سلامت غذا به نیازهای مردم پاسخ داده است.
علیرضا رفیعی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر دفتر محیط زیست و سلامت غذا، نشان حد مجاز آلاینده‌های مختلف را برای محصولات غذایی صادر می‌کند. وی با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه‌های توسعه پنج‌ ساله عمل می‌کند، عنوان کرد: این وزارتخانه برابر برنامه‌های توسعه مکلف است تا حدود ۳۰ درصد از محصولات غذایی کشور را با نشان یا شناسنامه ارگانیک به مردم عرضه کند.
مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: موضوع محصولات ارگانیک در تمام کشورها بحثی جدید است و الان اکثر کشورها حدود ۱۵ درصد از محصولات غذایی خود را به طور ارگانیک عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به چرخه تولید محصولات ارگانیک، توضیح داد: یک محصول ارگانیک در تمام مراحل تولید – از بذر تا آب و خاک– در محیطی عاری از مواد شیمیایی رشد می‌کند.
علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به این که ایران شرایط اقلیمی خشک دارد، اظهار داشت: مدیریت مطلوب آب در کشور بسیار ضروری است و ما باید بتوانیم در بهترین شکلِ استفاده از آب نیاز غذایی مردم را تامین کنیم.
وی افزود: بسیاری از محصولات ایرانی کیفیت بسیار خوبی را در پروسه تولید به دست می‌آورند و ما می‌توانیم به صادرات این محصولات فکر کنیم.
مشاور وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت ایران در حوزه تولید و عرضه محصولات ارگانیک، گفت: ایران در طول دهه اخیر با تشکیل شوراهای راهبردی توسعه کشاورزی ارگانیک، به تولید هرچه بیشتر و بهتر این دست از محصولات توجه کرده است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر ما به کشاورزی نوین نیاز داریم، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه دانشگاه‌ها به کمک کشاورزی نوین آمده‌اند و به تامین نیاز مردم کمک می‌کنند. رفیعی‌پور با اشاره به محصولات تراریخته، توضیح داد: همه محصولات تراریخته‌ی موجود در بازارهای داخلی یا خارجی گواهی‌های لازم را از مراجع ذیصلاح علمی دریافت کرده‌اند. وی اضافه کرد: محصولات تراریخته در هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرند و بعد از اخذ تاییده‌های لازم اجازه ورود به کشور را پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: همه محصولات تراریخته با نشان «حاوی تراریخته» به بازار عرضه می‌شوند و مردم می‌توانند قبل از خرید یک محصول از این موضوع مطلع شوند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.