برگزاری مسابقه زیست فناوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، 

به همت انجمن ایمنی زیستی مسابقه زیست فناوری ویژه دانش آموزان برگزار شد. در تاریخ 21 اردیبهشت راس ساعت 14 سوالات مسابقه زیست فناوری دانش آموزی از طریق فضای مجازی در دسترس دانش آموزان قرار گرفت. همچنین کلیه مدیران پژوهش سراهای کشور که علاقمند بودند دانش آموزانشان در این مسابقه شرکت کنند لینک را از طریق کانال مربوطه دریافت و در شبکه های مجازی استان خود قرار دادند. آزمون راس ساعت 14 شروع شد و قرار بود ساعت 15 به اتمام برسد. از آنجا که گروهی از مدارس روستایی جهت شرکت دانش آموزان خود اقدام کرده بودند و متاسفانه در روز مسابقه سرعت اینترنت در این مناطق کاهش یافته بود لذا لینک کانال تا ساعت 15:15 دقیقه فعال و در دسترس دانش آموزان بود.

شیوه نامه مسابقه زیست فناوری دانش آموزی
مقدمه: زیست فناوری از جمله فناوری هایی است که انسان از گذشته های دور با آن آشنا بوده است. اما در چند دهه اخیر که محققین نوترکیب دست یافته اند، زیست فناوری دچار تحول شد و در زمینه های مختلف کاربرد خود را DNA به بیولوژی مولکولی و فناوری نشان داد. زمینه های مختلف ازجمله بخش تغذیه انسان، مسائل درمانی، حوزه های صنعتی و بسیاری از زمینه های دیگر که کاربردهای مختلف دارد. اساس زیست فناوری در واقع الگو گرفتن از فرایندهای زیستی و کاربردهای آن است. از آنجا که زیست فناوری در حل مشکلات موجود و همچنین ایجاد بستر اشتغال بسیار موثر است لذا لازم است شرایط برای آشنایی دانش آموزان با این حوزه مهیا گردد.
اهداف:
-ایجاد بستر مناسب برای آموزش مجازی دانش آموزان
-شناسایی و تشویق دانش آموزان علاقمند
شرایط شرکت در مسابقه:
کلیه دانش آموزان متوسطه اول و دوم می توانند در صورت تمایل در این مسابقه شرکت کنند.
تاریخ برگزاری مسابقه: 21 اردیبهشت 98
تعداد سوالها: 30 سوال تستی و 4 سوال تشریحی
مدت زمان پاسخگویی: 55 دقیقه
تعداد شرکت کنندگان: حدود 900 نفر

استان های مشارکت کننده: مازندران، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، همدان، کرمان، سیستان، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، البرز، هرمزگان، اصفهان ، فارس، گیلان

فایل کامل به همراه اسامی برندگان را از اینجا دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.