هدف نهاد اصلی مبارزه با تراریخته، کاهش رشد اقتصادی کشورهاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از نشریه اینترنتی The Teleghragh بر اساس اسناد درز پیدا کرده، در سال ۲۰۱۴ دستگاه امنیتی هند به این جمع‌بندی رسیده که نهاد اصلی فعال در زمینه مبارزه با محصولات تراریخته و همچنین طرفدار انرژی پاک، یعنی بنیاد صلح سبز، عامل مخفی کشورها و نهادهای اقتصادی است که می‌خواهند از رشد اقتصادی هند بکاهند. این نهاد عمدتا توسط بنیادی به اسم “مرکز رسانه و دموکراسی” تامین بودجه می‌شود.

در این گزارش مخفیانه مشخصا نام خانم واندانا شیوا، چهره شماره یک تبلیغ کشاورزی سنتی و مخالفت با بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان آمده است. پس از آن بود که تمام دفاتر نهاد بین‌المللی صلح سبز در هند در یک اقدام ضربتی بسته شد و تامین مالی خارجی سایر گروه‌ها ممنوع شد.

سوال مهم و اساسی این است که چرا امثال این اطلاعات مهم در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته یا سانسور شده است؟

افرادی با برچسب حمایت از محصولات ارگانیک در حالیکه خود نمایندگی سم فروشی Xeda در ایران هستند، دایه ی مهربان تر از مادر شده و فریاد دروغین حمایت از ارگانیک سر می دهند؟ کدام تولید کننده مصرف محصولات ارگانیک، نمایندگی واردات سم به کشور را دارد؟ چه کسانی از تولید محصولات تراریخته که بارها اعلام شده نیاز به مصرف سم کم تری دارند، زیان می کنند؟

تصویر خانم  واندانا شیوا، چهره شماره یک تبلیغ کشاورزی سنتی و مخالفت با بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان و دکتر آزاد عمرانی از طرفداران کشاورزی ارگانیک و مخالف محصولات تراریخته

چندسال باید بگذرد تا به حقانیت و مظلومیت دانشمندان این رشته در خدمت به کشور عزیزمان ایمان آوریم؟ 

 

تهیه: محمدمهدی صدیقی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.