پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص شناسایی و تایید هویت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران

شناسایی این پیکرها با استفاده از فناوری‌های نوین زیستی و مطالعات ژنتیک محققانی انجام می‌شود که با این کار به سال‌ها انتظار خانواده شهدا برای بازگشت و تشییع پیکر پاک فرزند خود، پایان می‌دهند.

با تلاش محققان کشورمان و استفاده از دانش و تکنولوژی تشخیص هویت بر اساس ژنتیک؛ دانشی که تاکنون باعث شده تعداد بسیاری از شهدای گمنام دفاع مقدس شناسایی شوند و سال‌ها چشم‌انتظاری خانواده‌های آن‌ها پایان یابد.

پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص شناسایی و تایید هویت شدند.

پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک نور، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم استان های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح دوشنبه توسط خادمان آستان قدس رضوی، در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع)زیارت و طواف داده خواهد شد.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهید پرور برگزار شده و به صورت زنده از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان از شهدای تفحص شده منطقه خان طومان  هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.