دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی

” بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، به نقل از روابط عمومی چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران، دکتر بهزاد قره یاضی، دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در حاشیه برگزاری جلسات کمیته علمی این همایش اظهار کرد: همایش بیوتکنولوژی که هر دو سال به همت انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می شود را می توان بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی دانست که گستره ای وسیع از شاخه های این علم مهم و آینده ساز را پوشش می دهد. به طور معمول در این همایش شاهد حضور گسترده مهمانان داخلی و خارجی و افراد شاخص زیست فناوری هستیم .امسال نیز با مشارکت و همدلی انجمن های علمی بیوتکنولوژی، ، ایمنی زیستی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، انستیتو پاستور ، دانشگاه خاتم، گیلان، شهید باهنر کرمان و به خصوص دانشگاه یزد، انتظار می رود حتی در صورت برگزاری نیمه‌حضوری و مجازی مطابق پروتکل های بهداشتی، بالغ بر 1500 نفر از دانشمندان سراسر جهان در این همایش شرکت کنند.

دبیر علمی همایش بیوتکنولوژی ادامه داد: محور و کارگروه های این همایش به گونه ای تنظیم شده است که شاید برای اولین بار در مباحث نظری بیوتکنولوژی مانند حقوق زیست فناوری، سیاست گذاری و تجاری سازی و حتی فقه زیست فناوری نیز میزبان اندیشمندان و افراد صاحب نظر باشیم و بتوانیم گامی در راستای تحقیقات و مقالات چند رشته ای برداریم. بر این اساس، از تمامی اندیشمندان، دانشگاه ها و مراکز علوم انسانی و اجتماعی نیز جهت مشارکت در همایش بیوتکنولوژی و کمک به غنای علمی آن دعوت می کنم.

قره یاضی تصریح کرد: مطابق مذاکراتی که کمیته علمی با مجموعه از فصلنامه های علمی پژوهشی مانند فصلنامه ایمنی زیستی، فصلنامه ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک، فصلنامه سیاست¬گذاری عمومی، مجله اخلاق زیستی، نشریه انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE)، داشته است، مقالات پذیرفته شده در همایش دوازدهم بیوتکنولوژی، در صورت رضایت نویسنده برای انتشار در این مجلات فرستاده خواهد شد. چنین اقدامی، قطعا در ترویج علم و تشویق به همکاری های علمی موثر خواهد بود. تمامی مجلات مورد تایید وزارت علوم بوده و مزید اطلاع است که نشریه وزین انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE) پایگاه علمیScopus نمایه شده است و شماره های آینده نشریه در این پایگاه نمایه خواهند شد.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی تصریح کرد: آمادگی همکاری با تمامی مراکز دانشگاهی را داریم و از مشارکت جامعه علمی استقبال می کنیم.

مراکز دانشگاهی جهت همکاری با همایش به سایت همایش مراجعه کنند و یا با شماره 09024813048 تماس حاصل فرمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.