انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن ایمنی زیستی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده انجمن (نوبت دوم)  در روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۹ از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۰۰ به صورت مجازی  برگزار شد. طی این جلسه
۱-انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان
۲- گزارش عملکرد
۳-تصویب صورت‌های مالی
۴-گزارش بازرس انجام شد.

خانم مهندس  ولیایی عضو هیات رئیسه مجمع انجمن ایمنی زیستی در ابتدای جلسه با خوانش متنی دریادبود دکتر فقید بهزاد قره یاضی یاد ایشان را گرامی داشت. در ادامه سخنان مهندس ولیایی آمده است:

نخستین مجمع انجمن ایمنی زیستی ایران پس از درگذشت رییس این انجمن دکتر بهزاد قره یاضی است، رییسی که از ابتدا و در تمام طول کاری این انجمن تا لحظه مرگ ریاست آن را بعهده داشت و انجمنی که از طریق آن برای سربلندی ایران زمین بسیار تلاش کرد.

جناب آقای دکتر قره یاضی علاوه بر اینکه در انجمن ایمنی زیستی فعال بودند چند دوره ریاست انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران، هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران، انجمن ژنتیک ایران و انجمن پروتئومیکس ایران را بعهده داشت. ایشان هم چنین ریاست اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی مدرن از ابتدای تاسیس آن و فعال در اتحادیه انجمن های علوم زیستی بود و پرچمدار انجمن ها در شورای انجمن های علمی ایران و شورای عالی عتف بود.

امروز در مجمع انجمن ایمنی زیستی، می خواهم چند جمله در وصف آقای دکتر قره یاضی به دوستدارانشان و اعضای انجمن ایمنی زیستی ایران یادآوری کنم. بر این باورم که به این لحظه آگاهی دارند.

دکتر بهزاد قره یاضی مردی بود که هرگز آرزوها و تمناهایش را در پای هیچ مصلحتی مهار نکرد و به احساسش اجازه داد تا در پردیس پرشکوه زندگی به دنبال فصول از سر گل‌ها بپرد … و این پریدن و نایستادن را “حق” خود می‌دانست. و این معنای بلند آزادی در زمانه‌ی ماست … این که یاد بگیریم که “هر چه حق داریم، انجام دهیم و نه هر آن چه که به آن میل داریم”.

دکتر بهزاد قره یاضی بسیار کوشید تا “حق” را در حوزه‌ی ایمنی زیستی ترجمه کند و مصداق‌هایش را برای ایرانیان، برای هموطنانی که عاشقانه دوست‌شان می‌داشت، ارایه دهد. دکتر بهزاد قره یاضی امروز هست، زیرا از آن گروه انسان‌هایی بود که می‌ترسید! اما نه از مرگ، بلکه از این که وقتی زنده است، چیزی در درونش بمیرد، چیزی به نام شوریدگی و عشقی مانا برای ایران، کشوری که دوستش داشت …

و اینک در مجمع انجمن ایمنی زیستی ایران و به پاسداشت دکتر بهزاد قره یاضی و بعد از پروازش از دنیای زمینی ها، به نظر سزاوارانه‌ترین حرکتی که فعالان و دوستداران ایمنی زیستی ایران می‌توانند برای شادی روح بلندش انجام دهند، این است که گاه به لاک‌پشت‌ها نگاه کنند و به خود زنهار دهند که آنها فقط وقتی پیشرفت می‌کنند که سرشان را از لاک خود بیرون آورند.

همان کاری که دکتر بهزاد تا آخرین روز زندگیش انجام داد و برای همین است که همه او را می‌شناختند، حتی اگر با عقیده‌اش مخالف بودند، اما برای سماجت و اراده‌اش کلاه از سر بر می‌داشتند.

اگر ما خود را دوست دکتر قره یاضی می‌دانیم، باید بکوشیم تا به ماهی‌های بیشتری در حصار برکه، لذت بیکرانگی و هم اغوشی با دریا را یادآور شویم …

دوستداران دکتر قره یاضی باید امروز خوشحال باشند زیرا که کمبود دکتر قره یاضی در جامعه‌اش و در بین دوستداران ایران به شدت حس می‌شود؛

“گاه باید کم باشی تا کمبودت احساس شود، نه اینکه نباشی تا نبودنت عادت شود.”

در ادامه مجمع آقای دکتر امیدی نیا ریاست انجمن ضمن ابراز تاسف فقدان دکتر قره یاضی، به ارائه گزارش عملکرد سال 1399 و برنامه انجمن در سال 1400 پرداخت. دکتر امیدی نیا نقش انجمن ایمنی زیستی ایران در برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران بسیار پررنگ و کلیدی خواند. در ادامه خانم مهندس مختاری نیز به ارائه گزارش عملکرد انجمن در سال 1399 پرداخت و خانم مهندس درویش روحانی موارد مطرح شده در مجمع و عملکرد سالانه را تائید کرد. لازم به دکر است این جلسه با حضور نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

اعضای هیات رئیسه اصلی

خانم  دکتر کهک/ آقای دکتر  امیدی نیا/ آقای دکتر میرحسینی/ آقای دکتر ملوبی/ آقای دکتر ذوالعلی/ آقای دکتر کهریزی/ آقای دکتر عالم زاده

اعضای علی البدل:  

آقای دکتر باغبان/ خانم دکتر شوشتری

بازرس اصلی انجمن:

خانم مهندس مختاری

بازرس علی البدل:

خانم مهندس فکوری

پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران ضمن گرامیداشت یاد پروفسور بهزاد قره یاضی، ضمن تشکر از زحمات اعضای هئیت مدیره سابق انجمن ایمنی زیستی، به اعضای هیئت مدیره جدید انجمن ایمنی زیستی تبریک گفته و برایشان آرزوی سربلندی، موفقیت و ثبات قدم در مسیر پیشرفت و تعالی کشور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.