دکتر «جواد محمدی» سرپرست پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری شد.

دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با صدور حکمی دکتر جواد محمدی را به عنوان «سرپرست پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با صدور حکمی دکتر جواد محمدی را به عنوان «سرپرست پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری» منصوب کرد.

در این حکم انتصاب خطاب به دکتر جواد محمدی آورده است؛ “نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک وزیست فناوری» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی وجلب همکاری استادان، مدیران و کارکنان گرامی (یاوران علمی) آن پژوهشگاه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید. امید است با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را در مسیر تحقق اهداف متعالی اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه علم و فناوری، نوآوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی به شرح ذیل به انجام رسانید.

– ایفای نقش هدایتی و حمایتی برای تمامی دانشمندان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های مرتبط با ژنتیک و زیست‌فناوری

– بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای استفاده از ظرفیت‌های علمی، فناوری و نوآوری استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های مرتبط با ژنتیک و زیست‌فناوری

– سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای علم، فناوری و نوآوری درحوزه ژنتیک و زیست‌فناوری

– انجام تحقیقات کاربردی در راستای دستیابی به فناوری نوظهور مرتبط با ژنتیک و زیست فناوری

– تدوین در جهت خودکفایی، پیشگامی و پیشتازی در عرصه فناوری زیستی کشور در منطقه و بین‌الملل در موضوع ژنتیک و زیست فناوری

– تلاش در جهت تحقق دیپلماسی و مرجعیت علمی و دستیابی به افق‌های جدید علم، فناوری و نوآوری در حوزه‌های ژنتیک و زیست‌فناوری

– طراحی و اجرای پژوهشی کلان، میان‌رشته‌ای و چند رشته‌ای برای رفع نیازهای کشور در حوزه ژنتیک و زیست‌فناوری

– ارتباط، تعامل و تکامل هم‌افزا با انجمن‌ها و قطب‌های علمی و سایر نهادهای مرتبط با ژنتیک و زیست‌فناوری

– تولید علم و ساماندهی دانش در حوزه‌های مختلف علوم زیستی در راستای تولید دانش فنی، محصولات، خدمات تخصصی دانش‌بنیان و خلق ثروت از دانش

– برنامه‌ریزی بر اساس تمامی ظرفیت‌های پژوهش و فناوری در راستای ارتقاء جایگاه زیست‌فناوری و سهم آن از درآمد ناخالص داخلی (GDP) با رویکرد اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و علوم پایه

– تمرکز زدایی و بهینه‌سازی فرآیندهای جاری در حوزه پژوهش و فناوری در جهت تسهیل و تسریع جریان امور

– تلاش برای حفظ، ارتقاء و حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی

– برنامه‌ریزی برای شناسایی، جمع‌آوری، نگهداری، کشت، تکثیر و حفاظت مناسب از گونه‌های زیستی و ذخایر ژنتیکی و در اختیار قرار دادن این منابع به مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی برای بهره‌وری کیفی مناسب‌تر.

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.”

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر مصطفی مطلبی، رئیس سابق پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر جواد محمدی (۱۳۴۸) دارای دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای تخصصی در رشته ایمونولوژی پزشکی از دانشگاه کارولینسکا کشور سوئد، هم‌اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیرکل دفتر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.