سرپرست جدید پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی معرفی شد

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از پرافتخارترین و مهمترین واحدهای پژوهشی در زمینه زیست فناوری است. بنیانگذاری این افتخار ملی توسط زنده یاد دکتر بهزاد قره‌یاضی در سال 1378 انجام شد. تاکنون پنج تن در دوره های مختلف ریاست این مجموعه فاخر را برعهده داشتند. رییس پیشین این پژوهشگاه دکتر صابرگلکاری از اسفند 1399 در این سمت مشغول به فعالیت بود.
دکتر صالحی جوزانی طی حکمی از سوی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان سرپرست جدید پژوهشگاه بیوتکنولوژی منصوب شد. وی در رشته ژنتیک در انستیتو ژنتیک عمومی واویلوف وابسته به آکادمی علوم روسیه تحصیل کرده است و فعالیت های پژوهشی خود را در بخش تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشکده بیوتکنولوژی انجام داده است. فعالیت علمی ایشان در زمینه بهینه سازی تولید فراورده میکروبی مفید مورد کاربرد در کشاورزی از قبیل سموم بیولوژیک و…، کودهای بیولوژیک و بیوکمپوست، سوخت های زیستی و پروبیوتیک های طیور است و در این راستا در زمینه توسعه و کابرد تکنولوژی های ژنومیکس، متاژنومیکس، مهندسی ژنتیک میکروبی، فرمنتاسیون و فرمولاسیون در تولید فرآورده های زیستی کشاورزی فعالیت دارد. وی در حال حاضر علاوه بر مدیریت دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، مرجع ملی پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا است که قبل از ایشان زنده یاد دکتر بهزاد قره یاضی این سمت را برعهده داشت. دکتر صالحی در زمینه ایمنی زیستی محصولات تراریخته و مقررات ملی و بین المللی ایمنی زیستی نیز دارای سوابق علمی و اجرایی بوده است.
پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران آرزوی توفیق روزافزون برای دکتر گلکاری در جایگاهی دیگر جهت رشد و شکوفایی علمی کشور را دارد و همچنین انتصاب دکتر صالحی جوزانی را به ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی تبریک عرض نموده؛ موفقیت و سربلندی ایشان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.