آغاز به کار پنجمین اجلاس شبکه تحقیق و توسعه پنبه آسیا/جهان بالاترین قیمت تاریخی پنبه را تجربه می‌کند.

پنجمین اجلاس شبکه تحقیق و توسعه پنبه آسیا صبح امروز در لاهور آغاز به کار کرد. در این اجلاس که هیئتی از ایران نیز در آن شرکت کرده‌اند آخرین دستاوردهای تحقیق و توسعه پنبه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

پنجمین اجلاس شبکه تحقیق و توسعه پنبه آسیا صبح امروز در لاهور آغاز به کار کرد. در این اجلاس که هیئتی از ایران نیز در آن شرکت کرده‌اند آخرین دستاوردهای تحقیق و توسعه پنبه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. افزایش بی سابقه قیمت جهانی پنبه، توسعه استفاده از پنبه تراریخته که برای اولین بار از کشت پنبه تراریخته پیشی گرفته است و برگزاری آن در پاکستان به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ پنبه، سومین صادر کننده عمده پنبه خام و چهارمین مصرف کننده پنبه جهان جذابیت خاصی را به این اجلاس داده است. بیش از 300 شرکت کننده از پانزده کشور جهان مانند پاکستان، ایران، چین، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، هندوستان، آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی (مانند FAO و CABI و بخش خصوصی در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

 

با سخنرانی افتتاحیه سردار ذوالفقار خان کوثر مشاور نخست وزیر ایالت پنجاب وزیر کشاورزی ایالت پنجاب، دکتر Jingyuan Xia رئیس شبکه تحقیق و توسعه پنبه آسیا و رفیق چاودری رئیس بخش اطلاعات فنی کمیته‌ مشاور بین‌المللی پنبه و رئیس CABI این اجلاس رسما آغاز به کار کرد. استفاده از پنبه تراریخته مقاوم به آفات ترجیع بند همه سخنرانان مراسم افتتاحیه این اجلاس بود. گفتنی است با وجود تولید پنبه ترایخته از سوی پژوهشگران ایرانی در اوایل دهه 1380، به دلیل برخی ناشایسته سالاری‌ها و مخالفت برخی مدیران میانی در وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان ایرانی و اقتصاد ایران همچنان از نتایج این فناوری بی‌بهره مانده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.