تقدیر از مجری طرح برنج تراریخته

رئیس انجمن ایمنی زیستی و مجری برنج تراریخته کشورمان که برای ارائه یک سخنرانی کلیدی در اولین کنگره کشاورزی ترکیه یادمان علی نومان کراچ در کشور ترکیه به سر می‌برد شامگاه دیروز طی ضیافت شامی از سوی برگزار کنندگان این کنگره مورد تقدیر قرار گرفت و هدایایی را دریافت کرد.

رئیس انجمن ایمنی زیستی و مجری برنج تراریخته کشورمان که برای ارائه یک سخنرانی کلیدی در اولین کنگره کشاورزی ترکیه یادمان علی نومان کراچ در کشور ترکیه به سر می‌برد شامگاه دیروز طی ضیافت شامی از سوی برگزار کنندگان این کنگره مورد تقدیر قرار گرفت و هدایایی را دریافت کرد. دکتر بهزاد قره‌یاضی در این همایش ضمن ارائه پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه مهندسی ژنتیک کشاورزی و ارائه نتایج تلاش‌های دانشمندان دانشگاهی و پژوهشگران بخش کشاورزی گزارشی را در مورد تولید آزمایشگاهی، مراحل مطالعات ایمنی زیستی و زیست محیطی و تجاری سازی برنج تراریخته ایرانی را ارائه کرده بود. این گزارش که با شرکت و استقبال جمع کثیری از دانشمندان کشورهای مختلف مانند آمریکا، پاکستان، عراق، ایران، آذربایجان، کانادا، سوریه، ایکاردا، مقدونیه، بوسنی و ترکیه مواجه شد به عنوان یکی از مقالات برتر مورد تقدیر قرار گرفت. تعدادی از مقالات ارائه شده توسط دانشمندان آمریکایی، کانادایی و ترک نیز مورد تقدیر قرار گرفت. این همایش ظهر امروز به کار خود پایان داد.

طرح برنج تراریخته پیش از این نیز از سوی موسسه بین المللی تحقیقات برنج (IRRI)، پنج انجمن علمی در کشور فیلیپین، دانشگاه تربیت مدرس و خانه کشاورز کشورمان نیز مورد تقدیر قرار گرفته و گزارش آن در ده‌ها دانشگاه معتبر در جهان و کنگره‌های بین‌المللی ارائه شده است، اما طی 6 سال گذشته مجری این طرح به دلیل اجرای همین طرح از سوی برخی مدیران میانی مرتبط با بیوتکنولوژی کشاورزی کشورمان تحت تعقیب قرار گرفته و تحقیقات وی به طور کامل متوقف شده است. پیگیری‌های انجمن‌های علمی زراعت و اصلاح نباتات، ژنتیک، ایمنی زیستی و بیوتکنولوژی کشورمان در این مورد منجر به نتیجه نشده و مسئولین پاسخگوی اقدامات فراقانونی مدیران زیردست خود نیستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.