سومین همایش ملی ایمنی زیستی رسما آغاز به کار کرد.

افتتاحیه سومین همایش ملی ایمنی زیستی امروز برگزار شد. دکتر مجید عباسپور مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیام دکتر جاسبی را قرائت کردند. ایشان ضمن خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی، مهندسی ژنتیک را یکی از دستاوردهای مهم علمی بشر در قرن بیستم اعلام کرد و افزودند….

افتتاحیه سومین همایش ملی ایمنی زیستی امروز برگزار شد. دکتر مجید عباسپور مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیام دکتر جاسبی را قرائت کردند. ایشان ضمن خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی، مهندسی ژنتیک را یکی از دستاوردهای مهم علمی بشر در قرن بیستم اعلام کرد و افزودند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مبادرت به سرمایه‌گذاری در این عرصه نموده وارزش اقتصادی آن‌ را کسب کرده‌اند. ایشان از توجه ویژه دولت و حمایت ویژه مقام معظم رهبری از دستاوردهای مهندسی ژنتیک و تاکید معظم‌له در مورد توجه به این علم، نقدیر کرده و آن را نشان‌دهنده اهمیت عموضوع دانست وی همچنین با اشاره به رتبه نخست ایران در انتشار مقالات علمی در منطقه و دستاوردهایی ازجمله داروهای تراریخته و غیره نشان‌دهنده قدرت ایران در منطقه است.
بعد از سخنرانی دکتر عباسپور، دکتر قره‌یاضی دبیر علمی همایش ملی ایمنی زیستی با گرامی داشتن یاد و خاطره شادروان دکتر حق نظری و اظهار تاسف در مورد از دست دادن این دانشمند فرهیخته، سخنرانی خود را آغاز کردند. ایشان با اشاره به افزایش کشت محصولات تراریخته در جهان ادامه دادند:" ایرانیان پیش‌تازان عرصه ژنتیک بودند حدود 5000 سال پیش ایلامی‌ها در مورد ژنتیک دام می‌دانستند. ایشان با اشاره به تاسیس مؤسسات ملی در این زمینه افزودند این مسئله نشان‌دهنده اینست که ما تصمیم خود را برای تولید محصولات تراریخته گرفته‌ایم و ما در این همایش گردهم آمده‌ایم تا بتوانیم از مهندسی ژنتیک برای بهبود کشاورزی استفاده کنیم همچنین که شعار این همایش مهندسی ژنتیک، امنیت غذایی و توسعه پایدار است. ایشان ضمن تشکر و قدردانی از کلیه سازمان‌ها، انجمن‌ها و کمیته‌ها در برگزاری این همایش اعلام کردند که بر اساس تصویب کمیته علمی و هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی ریاست افتخاری همایش را به شادروان دکتر حق نظری به عنوان یاد بود تقدیم کرده‌اند.
در ادامه دکتر ناخدا خلاصه گزارش کمیته علمی را ارائه کردند. ایشان تعداد مقالات ارسالی را 295 اعلام کردند که مقایسه این تعداد مقاله با تعداد مقالات دو همایش قبلی نشان‌دهنده توجه ویژه اساتید و دانشجویان به زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک است. ایشان در ادامه با بیان اینکه همایش یک همایش ملی است ولی حدود 17 نفر از چهره‌های مهم و شاخص از کشورهای مختلف در این همایش شرکت کرده‌اند که 6 مقاله به صورت کلیدی، 3 مقاله به صورت شفاهی و 3 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است. ایشان در ادامه اعلام کردند که در کنار این همایش 4 کارگاه برگزار می‌شود.
در ادامه این همایش دکتر قربانی قائم مقام وزیر وزارت علوم در امور بین‌الملل، دکتر خیام نکویی رئیس موسسه بیوتکنولوژی کشاورزی و دکتر مرشدی رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی و دکتر کلانتری دبیر خانه کشاورز سخنرانی کردند. جزئیات  بیشتر را در خبرهای بعدی بخوانید.
 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.