استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی فاجعه آفرید

زمین‌هایی پر از هندوانه ترکیده در چین٬ این عنوان خبری بود که چندی پیش اعلام شد. مشخص شد که در اثر زیاده‌روی در مصرف مواد شیمیایی برای افزایش رشد هندوانه در هوای مرطوب٬ هندوانه‌ها در نواحی شرقی چین در زمین‌های کشاورزی ترکیدند بعد از آن رسانه‌ها به این هندوانه‌ها لقب مین را دادند.

زمین‌هایی پر از هندوانه ترکیده در چین٬ این عنوان خبری بود که چندی پیش اعلام شد. مشخص شد که در اثر زیاده‌روی در مصرف مواد شیمیایی برای افزایش رشد هندوانه در هوای مرطوب٬ هندوانه‌ها در نواحی شرقی چین در زمین‌های کشاورزی ترکیدند بعد از آن رسانه‌ها به این هندوانه‌ها لقب مین را دادند.  20کشاورز در شهر دان یانگ چین حدود 45 هکتار از محصول خود را از دست دادند. قیمت این محصول در سال‌های اخیر کشاورزان را به سمت بازار هندوانه کشانده است. تمامی کشاورزانی که هندوانه آنها منفجر شده ظاهرا برای اولین بار از ماده شیمیایی شتاب‌دهنده رشد با نام forchlorfenuron استفاده می‌کردند. با وجود اینکه مقرارت چین استفاده از  داروها را ممنوع نکرده٬ گزارش‌ها نشان داده‌اند که چگونه این کشاورزان از مواد شیمیایی چه به صورت قانونی و چه غیر قانونی به مقدار زیاد استفاده کرده‌اند. دانشمندان بر این عقیده هستند که forchlorfenuron در صورتیکه به درستی از آن استفاده شود٬ کاملا سالم و کارآمد است. همچنین استفاده از این ماده در زمان نامناسبی صورت گرفته و باران سنگین هم از عوامل ترک خوردن هندوانه‌ها بوده است. 

    

در عکس بالا که در ماه می 2011 گرفته شده٬ کشاورز هندوانه‌ای را نشان می‌دهد که در گلخانه‌اش در شرق چین ترکیده است. این خسارت در اثر استفاده بی‌رویه کشاورزان از ماده شیمیایی مخصوص رشد به وجود آمده٬ کشاورزانی که برای دستیابی به پول بیشتر و بدون توجه به عواقب کار اقدام به استفاده بیش از اندازه از ماده شیمیایی کرده‌اند٬ که در نهایت منجر به از دست رفتن تمامی محصول آنها شده است.

Read more: http://www.thenewstribune.com/2011/05/16/1667976/chinas-exploding-watermelons-caused.html#ixzz1NWGTTbXB

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.