برگزاری کارگاه آموزشی “هنر ایجاد ارتباطات علمی وآشنایی جامعه با بیوتکنولوژی” در مالزی برای هیئت اعزامی از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

اعضای انجمن ایمنی زیستی ایران دیروز جمعه 23 تیر 1390 در کارگاهی با عنوان “هنر ایجاد ارتباطات علمی وآشنایی جامعه با بیوتکنولوژی” شرکت کردند. این كارگاه از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی مالزی با همكاري مرکز اطلاعات بيوتكنولوژي ایران برگزار شد.

اعضای انجمن ایمنی زیستی ایران دیروز جمعه 23 تیر 1390 در کارگاهی با عنوان "هنر ایجاد ارتباطات علمی وآشنایی جامعه با بیوتکنولوژی" شرکت کردند. این كارگاه از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی مالزی با همكاري مرکز اطلاعات بيوتكنولوژي ایران برگزار شد. بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک از علوم روز و رو به رشد دنیا محسوب می‌شوند. روزانه خبرهای متعددی از دستاوردهای اين رشته‌ها در جوامع علمی به گوش می‌رسند. هدف از برگزاری چنین کارگاههایی آموزش چگونگی انتقال نتایج تحقیقات دانشمندان به جامعه و به زبان مردم است تا با اطلاعرسانی صحیح و ایجاد بستری مناسب بین علم و جامعه تفکری درست در مورد محصولات حاصل از بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک شده در جامعه حاکم شود.

رئیس مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی مالزی ماهالتچومی آروجانان به عنوان مدرس این کارگاه ایجاد ارتباط بین علم و جامعه را مانند پلی دانست که باید هرچه سریعتر کامل شود. وی افزود برای رساندن پیغام به جامعه باید از پیامی که دارای سه ویژگی: 1- خیلی کوتاه 2- به یاد ماندنی 3- و با مفهوم است استفاده کرد تا بتوان منظور خود را درست و هدفمند به مخاطب رساند. وی تصريح کرد كه برای هر قشر از جامعه باید روش خاصی از ارتباط را به ‌کار برد زیرا دیدگاه‌ها در جامعه متنوع است و این هنر دانشمندان است که بتوانند این ارتباط را با عموم مردم برقرار کنند.

انجمن ايمني زيستي ايران در نظر دارد اعضاي بيشتري را براي كسب اطلاعات و تجارب علمي بين المللي به اقصي نقاط جهان اعزام كند. از علاقمندان دعوت مي‌شود تمايل خود را براي حضور و همكاري در اين فعاليت از طريق پست الكترونيك biosafetysocietyofiran@gmail.com به اطلاع برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.