پروفسور شو در ایران

نشست تخصصی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در روز دوشنبه 17 بهمن ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک درحضور جمع کثیری از صاحبنظران و دانشمندان ایرانی حوزه مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در روز دوشنبه 17 بهمن ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک درحضور جمع کثیری از صاحبنظران و دانشمندان ایرانی حوزه مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی برگزار خواهد شد. این نشست توسط انجمن ایمنی زیستی ایران، مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود. پروفسور شو از کشور چین و به دعوت انجمن ایمنی زیستی ایران و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران برای این نشست و همچنین تدریس در کارگاه مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در روز یکشنبه وارد ایران خواهد شد. این کارگاه با نشست تخصصی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در بعد از ظهر هفدهم بهمن ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک واقع در نیاوران آغاز و با سخنرانی متخصصین مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در روزهای 18 و 19 بهمن ماه در محل دانشگاه شهید بهشتی ادامه خواهد داشت. شرکت در نشست تخصصی برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود. پروفسور شو از دانشمندان توانا و صاحب نظر در این حوزه است و دارای 13 کتاب و 90 مقاله در حوزه‌های تنوع‌ زیستی، Risk assessment و Risk management محصولات تراریخته و مهندسی ژنتیک و غیره است. همچنین وی در حال حاضر رئیس بخش حفاظت تنوع زیستی موسسه Nanjing است.

با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصولات تراریخته در جهان و اهمیت اطلاع و استفاده از تجارب کشورهای موفق در زمینه استفاده از محصولات تراریخته، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی اقدام به فراهم‌آوری امکان دسترسی دانشمندان و مسئولان ایرانی به اطلاعات صحیح، علمی و بهنگام در مورد مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی کرده است تا شاید از این معبر بخشی ازآثار منفی اطلاعات غلط و ناصحیح ارائه شده از سوی برخی مدیران میانی دانایی ستیز و فناوری ‌هراس به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی از بین برود. امید است برگزاری این گونه نشست‌ها از جمله تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و چینی و آگاهی از آخرین دستاوردهای چین در این زمینه گام مثبتی در جهت تعالی علمی کشور محسوب شود. چین اولین کشور جهان است که در سال 1995 میلادی برای اولین مرتبه در جهان محصولات تراریخته را در سطح تجاری تولید و مورد استفاده قرار داد. محصولات تراریخته به محصولاتی اطلاق می شوند که با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های مهندسی ژنتیک به نحوی اصلاح شده‌اند که دارای صفات برتر و بهبود یافته‌ای نسبت به مشابه سنتی خود هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.