کشاورزان پاکستاني خواهان کشت ذرت تراریخته هستند!

ترجمه و تنظيم: آرزو متقي، عضو انجمن ايمني زيستي-
هفته گذشته، اتحادیه کشاورزان پاكستاني خواستار تصویب کشت قانونی ذرت تراریخته (که امروزه در سراسر جهان با موفقیت کشت می‌شود) در پاکستان شدند.

هفته گذشته، اتحادیه کشاورزان پاكستاني خواستار تصویب کشت قانونی ذرت تراریخته (که امروزه در سراسر جهان با موفقیت کشت می‌شود) در پاکستان شدند.
این خواسته در جلسه‌ای که با حضور کشاورزان ساهیوال، اوکارا، پاکپاتان، داپالپور و جیچاواتنی و نماینده شرکت مونسانتو و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد، مطرح شد.
در طی این نشست که در ساهیوال برگزار شد، نماینده مونسانتو به سوالات کشاورزان و رسانه‌ها در خصوص بیوتکنولوژی و بذر ذرت تراریخته این شرکت با نام تجاریVT Double Pro پاسخ داد.
ذرت تراریخته ياد شده با تولید پروتئینی خاص قادر است در مقابل آفات حشره‌ای مقاومت کرده و کشاورز بی نیاز از مصرف سموم و آفت کش‌ها شود. همچنین میزان افت محصول به دلیل وجود علف‌های هرز قابل کنترل خواهد بود.
به گفته نماینده مونسانتو، مراحل کشت مزرعه‌ای این محصول در پاکستان با موفقیت انجام شده و برای کشت این محصول در مقیاس وسیع، تنها به مجوز رسمی دولت نیاز است.
گفتني است پاكستان با كشت بيش از 6/2 ميليون هكتار پنبه تراريخته مقاوم به آفات حشر‌اي رتبه هشتم بزرگترين كشورهاي توليد كننده محصولات تراريخته در جهان و رتبه اول منطقه را از آن خود كرده است. ايران براي تحقق اهداف مندرج در سند چشم انداز نظام در افق 1404 (و كسب رتبه اول علمي منطقه) بايد حدود 3 ميليون هكتار از اراضي خود را به كشت محصولات تراريخته اختصاص دهد.

ترجمه و تنظيم: آرزو متقي، عضو انجمن ايمني زيستي

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.