یادگاری: استفاده از شیر ” شنگول” و ” منگول ” برای درمان بیماری‌های خونی

گرگان – خبرگزاری مهر: رئیس جهاد دانشگاهی کشور از انجام تحقیقات برای استفاده از پروتئین‌های موجود در شیر حیوانات تراریخته ” شنگول ” و ” منگول ” برای درمان بیماری‌های خونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین یادگاری چهارشنبه شب در نشست خبری بررسی دستاوردهای جهاد دانشگاهی افزود: در شیر حیوانات تراریخته پروتئین‌هایی وجود دارد که برای درمان بیماری‌های خونی می‌توان بهره برد.
وی اظهار داشت: این حیوانات " شنگول و منگول " هستند که دستکاری شده و تولید شده ژنتیکی هستند که در شیرشان پروتینی تولید می‌کنند که می‌تواند برای درمان بیماری‌ها استفاده شود.
وی عنوان کرد: ما در رشته‌های علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر، علوم مهندسی و … تحقیقات خوبی انجام داده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: زمینه‌های گیاهان دارویی و ورود جهاد دانشگاهی به این موضوع از دیگر بحث‌های اساسی است.
تحقیق روی گیاهان دارویی بومی
وی اظهار داشت: پژوهشکده گیاهان دارویی ما اکنون در تهران کارهای ارزنده‌ای درباره استحصال گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها انجام داده است.
یادگاری یادآورشد: همچنین با مسئولان استان گلستان صحبت شده که زمینه‌هایی ایجاد شود تا روی گیاهان بومی تاثیرگذار برای درمان بیماری‌ها تحقیق صورت گیرد.
وی برای شرکت در سی و پنجمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای پژوهشکده‌ها و سازمان و مراکز جهاد دانشگاهی سراسر کشور به گلستان سفر کرده است.
منبع: خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.