تشخیص جنین‌ها و ساختارهای جنینی کاذب از جنین‌ها و ساختارهای جنینی منتج از میکروسپور

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، این عنوان یک مقاله مروری است با همکاری اساتید چندین گروه تحقیقاتی معروف دنیا شامل ایران، اتریش …

این عنوان یک مقاله مروری است با همکاری اساتید چندین گروه تحقیقاتی معروف دنیا شامل ایران، اتریش (با بیش از 25 سال سابقه در زمینه کشت میکروسپور)، فرانسه (با بیش از 20 سال سابقه در زمینه کشت بساک)، اسپانیاوترکیه در زمینه کشت بساک و میکروسپور است. این اولین مقاله در دنیا است که با این مضمون در زمینه تشخیص جنین‌ها و ساختارهای جنینی دروغی از جنین‌های منتج از میکروسپور چاپ می‌شود. دکتر مهران عنایتی شریعت پناهی عضو هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی نویسنده مسئول این مقاله است.
گفتنی است تمامی تجربه بیش از دو دهه این چند آزمایشگاه و گروه تحقیقاتی در این مقاله خلاصه شده است و مقاله‌ای بسیار کاربردی برای ژرنال‌ها است تا از پذیرش مقالاتی که جنین‌های دروغی را به جای جنین‌های واقعی حاصله از میکروسپور ارایه می‌کنند، ممانعت شود. ضمنا برای کمپانی‌های اصلاح نباتی که خریدار پروتکل‌های کشت بساک و میکروسپور هستند نیز بسیار حائز اهمیت است. انتظار می‌رود این مقاله در آینده بسیار مورد استناد و ارجاع قرار گیرد.

خلاصه‌ای از این مقاله به همراه این خبر آمده است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.