بر اساس شاخص‌های زیست محیطی ایران در بین 132 کشور حائز رتبه 114 شد!

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- مهندس تابش که در مراسم گرامیداشت زنده یاد مهندس یاسر انصاری، فعال محیط زیست، مدیر سبز پرس و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز سخنرانی می‌کرد افزایش حساسیت به محیط زیست را ثمره آگاهی رسانی سبزپرس …

مهندس تابش که در مراسم گرامیداشت زنده یاد مهندس یاسر انصاری، فعال محیط زیست، مدیر سبز پرس و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز سخنرانی می‌کرد افزایش حساسیت به محیط زیست را ثمره آگاهی رسانی سبزپرس عنوان کرد. وی با ابراز امیدواری به اینکه این نهال رسانه‌ای با قوت به کار خود ادامه خواهد دهد افزود: "اعتماد به نفسی که یاسر داشت و برای احقاق حق مردم حتی از دستگاه‌های دولتی اقامه دعوا می‌کرد ستودنی بود". وی ادامه داد: "چرا در جامعه مردم سالار ما که مردم برای تحقق آرمانها و شعارهای تاریخی خود که در راس آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را ضعیف می‌بینیم و با نگاه شک و تردید به آنها نگاه می‌کنیم؟ در قانون اساسی ما مردم حاکم هستندو قدرت‌های اعتباری و منصب‌ها مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ارداه مردم هستند. باید به مردم میدان داد تا در قالب سازمان‌های مرم نهاد فعالیت‌های تخصصی خود را سازمان دهند. در این صورت جامعه به طرف تولید فکر و حرکت و بحث و گفتگو حرکت می‌کند. باید این حس بدبینی نسبت به سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های تخصصی از ذهن برخی مسئولان حذف شود و این تشکل‌ها مورد حمایت قانونی قرار بگیرند و امنیت همه جانبه آنها تضمین شود. جامعه‌ای که در آن تنها یک سلیقه حاکم باشد جامعه مرده‌ای است. جامعه تک صدایی محکوم به زوال است. مرحوم یاسر انصاری و دوستانش برای جلوگیری از تخریب‌ها از تشکل‌های زیست محیطی و مردم نهاد به خوبی استفاده کردند. امروز هم تشکل های زیست محیطی و سازمان‌های مردم نهاد همین وظیفه را دارند. چالش‌های امروز زیست محیطی کشور نگران کننده است. آلودگی‌های آب و هوا و خاک بسیار زیادند. ما توسعه را برای آسایش و رفاه مردم می‌خواهیم. بر اساس شاخص PI در میان 132 کشور جهان در رتبه 114 قرار گرفته‌ایم! بیش از دو سوم دریاچه ارومیه خشک شده است که همین پدیده به عنوان بزرگترین رخداد بیابان زایی قرن اخیر نام گرفته است. به نظر من مجموع حاکمیت و دولت باید نگاه مهربانانه تر و واقع بینانه تری نسبت به محیط زیست داشته باشند".
گفتنی است این مراسم مورد استقبال جمع کثیری از پیش کسوتان و فعالان زیست محیطی قرار گرفته بود. خانم مهندس جمشیدی همسر مرحوم مهندس انصاری که خود از چهره‌های نام آور عرصه محیط زیست است به عنوان آخرین سخنران این مراسم از تاسیس "بنیاد یاسر انصاری" برای تقدیراز فعالان جوان عرصه محیط زیست خبر داد. دکتر کهرم استاد برجسته محیط زیست که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گرامیداشت بود از ویژگی‌های شخصیتی یاسر و سازش ناپذیری و صراحت لهجه یاسر در احقاق حقوق ملت و محیط زیست ایران زمین سخن گفت. مهندس مجابی نیز طی سخنان کوتاهی فقدان یاسر را ثلمه‌ای بزرگ برای محیط زیست ایران تلقی کرد و خواستار ادامه را آن رادمرد سبز سرزمین ایران شد.
 
مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.