تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه والنسیای اسپانیا و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منعقد شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز، در این خصوص گفت: “یکی از اهداف و وظایف این مرکز ايجاد ارتباط و تعامل علمي، تخصصي با مراكز علمی و معتبر بين‌المللي جهت …

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز، در این خصوص گفت: “یکی از اهداف و وظایف این مرکز ايجاد ارتباط و تعامل علمي، تخصصي با مراكز علمی و معتبر بين‌المللي جهت ارتقاء موقعيت علمي – پژوهشي مركز در سطح ملي، منطقه‌اي و جهاني است. در همین راستا مرکز با بررسی پتانسیل‌های علمی و تخصصی دانشگاه والنسیا موفق به ایجاد ارتباطات بسیار خوب با این دانشگاه شد.”
وی افزود: “طرفین پس از بررسی‌های لازم جهت انجام همکاری‌های لازم تفاهم نامه‌ای را منعقد کردند. در این تفاهم نامه نسبت به اصول همکاری علمی، از لحاظ فعالیت‌های مشترک در جهت منافع متقابل هر دو سازمان، توافق حاصل شد.”
شاهزاده فاضلی تصریح کرد: ” تبادل پژوهشگر،انجام پروژه‌های کوتاه مدت آموزش فنی، فعالیت‌های پژوهشی مشترک، تبادل اطلاعات علمی، تبادل ذخایر ژنتیکی و زیستی بر اساس قوانین هردو کشور از جمله مفاد این تفاهم نامه است.”
گفتنی است دانشگاه والنسیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا و پنجمین دانشگاه معتبر این کشور است که در سال 1499 در شهر والنسیا تاسیس شده است. این دانشگاه مشتمل بر سه پردیس و در هر پردیس دانشکده‌های گوناگون چون علوم زیستی، زیست شناسی، شیمی، داروسازی وغیره وجود دارد که 53000 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه دارای 3300 عضو هیات علمی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.