FAO و OECD منتشر کرند: کاهش رشد تولیدات کشاورزی در دهه آتی

ترجمه: نغمه عبیری- سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ارزیابی مشترک خود را برای چشم‌انداز بازار کشاورزی و پیش‌بینی برای سال‌های 2012 تا 2021 را منتشر کردند. در این گزارش …

سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ارزیابی مشترک خود را برای چشم‌انداز بازار کشاورزی و پیش‌بینی برای سال‌های 2012 تا 2021 را منتشر کردند. در این گزارش با عنوان "OECD-FAO Agriculture Outlook 2012-2021"  پیش‌بینی شده است که رشد تولیدات کشاورزی از دو درصد در دهه‌های گذشته به سالیانه 7/1 درصد در دهه آتی کاهش خواهد یافت. هزینه‌ها‌ی بالای نهاده‌های کشاورزی٬ افزایش محدودیت منابع٬ فشارهای محیطی در حال رشد و اثرات تغییرات آب و هوا همگی در آینده موجب کاهش محصول خواهند شد.
در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است که در آینده کشورهای در حال توسعه٬ به طور فزاینده‌‌ای تولید بسیاری از کالاهای کشاورزی را تحت سلطه خود در خواهند آورد و همچنین نقش مهم‌تری را در تجارت کالا برعهده خواهند گرفت و رشد بیشتری در کشاورزی خواهند داشت. همچنین در ادامه در این گزارش به تعدادی از تهدیدها اشاره شده که ممکن است مانع توسعه کشاورزی پایدار در کره زمین شود. این تهدیدها شامل تخریب شدید زمین‌های کشاورزی٬ بحران کمبود آب٬ حوادث آب و هوایی شدید و مکرر و تغییر الگوهای آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان هستند.
از جمله توصیه‌های این گزارش تشویق دولت‌ها برای استفاده از شیوه‌های بهتر زراعی٬ ایجاد محیط مناسب تجاری٬ فنی و نظارتی و تقویت نظام نوآوری کشاورزی (همانند پژوهش٬ آموزش و پرورش٬ توسعه٬ زیرساخت‌ها) با توجه به نیازهای ویژه کشاورزان خرده پاست.
بعلاوه٬ در این گزارش نیاز به توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری ملی و افزایش کمک‌ها به کشاورزی برای تحقیق و توسعه٬ اتخاذ نوآوری و توسعه زیرساخت ذکر شده است.
اخبار منتشر شده توسط فائو را می‌توانید در لینک زیر ببینید.
برای مشاهده گزارش کامل از سایت زیر دیدن فرمایید.
ترجمه: نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.