خلق عروس دریایی مصنوعی از سلول‌های موش

ترجمه:نغمه عبیری- دانشمندان موفق به ساخت عروس دریایی مصنوعی با استفاده از سیلیکون و سلول‌های عضلانی قلب یک موش شدند. این موجود مصنوعی مانند گل دارای هشت گلبرگ است و در معرض میدان الکتریکی مي‌تپد و دقیقا مانند همتای زنده و واقعی خود شنا می‌کند.

دانشمندان موفق به ساخت عروس دریایی مصنوعی با استفاده از سیلیکون و سلول‌های عضلانی قلب یک موش شدند. این موجود مصنوعی مانند گل دارای هشت گلبرگ است و در معرض میدان الکتریکی مي‌تپد و دقیقا مانند همتای زنده و واقعی خود شنا می‌کند. دکتر کیت پارکر از دانشگاه هاروارد گفت: "از نظر مورفولوژیک و عملکردی ما یک عروس دریایی ساخته‌ایم ولی از نظر ژنتیک اين موجود یک موش است."
آزمایشگاهی که دکتر پارکر در آن کار می‌کند مسئول خلق مدل‌های مصنوعی از بافت‌های قلب انسان برای بازسازی اندام‌ها و تست داروها است. تيم پژوهشي اين عروس دريايي مصنوعي را باهدف درک "اصول پایه در پمپ عضلانی" ساخته است.
در سال 2007 پارکر زمانی‌که از آکواریوم نیوانگلند در بوستون، ماساچوست دیدن می‌کرد در جستجوی راه‌های جدید مطالعه پمپ عضلانی بود. وی گفت: "من یک عروس دریایي را دیدم و در ذهن من جرقه‌اي ايجاد شد و فكر كردم که می‌توانم آنرا بسازم".
برای این کار او جان دبیری مهندس بیولوژی که نیروی محرکه زیستی را در انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا مورد بررسی قرار داده بود، استخدام کرد. "من به او گفتم: جان من فکر می‌کنم که می‌تونم یک عروس دریایی را بسازم. او مرا نمی‌شناخت. من خیلی هیجان‌زده شده بودم و بازوهایم را تکان می‌دادم. فکر می‌کنم که او از نه گفتن به من ترسیده بود".
جانا ناروس، دانشجوی کارشناسی ارشد که بیشتر آزمایشات را انجام داد با نقشه‌برداری از هر سلول بدن عروس دریایی جوان(Aurelia aurita)  کار خود را برای درک نحوه‌ی شنا کردن آنها آغاز کرد. این نوع عروس دریایی از یک لایه عضله با الیافی تشکیل شده است که به صورت فشرده به دور یک حلقه مرکزی و در طول هشت پرده در تراز وسط قرار دارد.
ناروس ساختاری با خواص مشابه را توسط رشد یک لایه از عضله قلب موش در یک الگوی polydimethylsiloxane خلق کرد. هنگامی‌که میدان الکتریکی در سراسر ساختار اعمال شود، اتصالات عضلانی به سرعت موجود ساخته شده را فشرده کرده و نیروی حرکتی عروس دریایی را تقلید می‌کند. سپس سیلیکون الاستیکی با ضربه عروس دريايي مصنوعي را به شکل اولیه خود در می‌آورد. زمانی‌که اين عروس دريايي مصنوعي بین دو الکترود قرار می‌گیرد همانند عروس دریایی واقعی شنا می‌کند.
برای مشاهده متن کامل و فیلم خبر به لینک زیر مراجعه فرمایید.
ترجمه:نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.