خلق بدن انسان بر روی یک تراشه

ترجمه: امیرحسین فرتاش-
پروژه جدیدی فناوري‌هاي توسعه یافته در MIT، آزمایشگاه Charles Stark Draper, MatTek و Zyoxel را به منظور تولید بستر سيال ميكروفلوئيدي تلفيق خواهد كرد. اين بستر مي‌تواند تا 10 واحد مجزاي سامانه اندام میکروفیزیولوژیک مهندسی شده انسان را در یک مدار تعاملی قرار دهد.

پروژه جدیدی فناوريهاي توسعه یافته در MIT،آزمایشگاه Charles Stark Draper, MatTek و Zyoxel را به منظور تولید بستر سيال ميكروفلوئيدي تلفيق خواهد كرد. اين بستر مي‌تواند تا 10 واحد مجزاي سامانه اندام میکروفیزیولوژیک مهندسی شده انسان را در یک مدار تعاملی قرار دهد. این واحد‌ها برای شبیه‌سازی عملکرد سامانههاي اندامهاي خاصي که نماينده طیف گستردهاي از بافت‌های بدن انسان همچون سیستم‌های گردش خون، غدد درون ریز، دستگاه گوارش، سیستم ایمنی؛ پوشش (پوست انسان)، اسکلتی- عضلانی، سیستم عصبی، تولید مثلی، تنفسی وادراری است طراحی خواهد شد .
هدف این برنامه تولید بستر سیالی است که قادر به پیش بینی دقیق تاثیر دارو و واکسیناسیون، سمیت وسرعت تاثیر دارو در آزمایش‌های بالینی خواهد بود.
پژوهشگران بخش مهندسی بیولوژی در MIT در 5 سال آینده بیش از 32 میلیون دلار از سازمان پروژه‌های پژوهشي پیشرفته دفاعی(DARPA)  و موسسه ملی سلامت (NIH) برای انجام این پروژه اعتبار دریافت خواهند کرد. این برنامه با عنوانBIO-MIMETICS  شناخته ميشود.
تیمBIO-MIMETICS  پیش‌بینی کرده‌اند که این بستر برای بررسی‌های نظارتی٬ مستعد انتقال سریع يافته‌ها به جامعه پژوهشي داروهاي زيستي مناسب بوده و براي تلفيق با فناوری‌های آینده (همانند پیشرفت‌ در تکنولوژی سلول‌های بنیادی و داروهای شخصی سازي شده) سازگاري خواهد داشت .
هدف این پروژه الگو قرار دادن معالجات متاستاز سرطان با استفاده از ساختارهای بافت‌های مهندسی شده بدن انسان به منظور سازگارسازی این کار با بستر یکپارچه ساخته شده در پروژه BIO-MIMETICS است.
 

ترجمه: امیرحسین فرتاش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.