بازدید اعضای کمیسیون آموزش از پژوهشگاه رویان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)٬ تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز ضمن بازدید از پژوهشگاه رویان، عنوان کردند که این کمیسیون از تمام ظرفیت خود برای تخصیص بودجه مناسب برای این پژوهشگاه استفاده خواهد کرد.

تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز ضمن بازدید از پژوهشگاه رویان، عنوان کردند که این کمیسیون از تمام ظرفیت خود برای تخصیص بودجه مناسب برای این پژوهشگاه استفاده خواهد کرد.
علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش با بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا٬ اظهار کرد: طی این بازدید آخرین دستاوردهای پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه رویان ارائه شد، کارهایی که در بخش سلول‌های بنیادی، ناباروری، زیست فناوری، شبیه‌سازی و یا ارائه خدمات به مردم صورت می‌پذیرد جزو بهترین اقداماتی است که تاکنون از سوی پژوهشگاه انجام شده است.
وی با بیان اینکه تلاش محققان این پژوهشگاه سبب شده تا کشور در این زمینه در رتبه‌های تک رقمی دنیا و منطقه قرار گیرد، گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی در بهبود زخم‌ها، کبد، ضایعات غضروفی، قلب، چشم، انجماد بافت‌ها، تشخیص ژنتیکی، تولید حیوانات تراریخته و نیز غربال‌گری اختلالات اصلی ساختار جنینی از بهترین اقداماتی هستند که در پژوهشگاه رویان انجام شده است.
این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش با بیان اینکه این مجموعه و مجموعه‌های مشابه آن نیازمند حمایت جدی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی اینگونه مجموعه‌ها، تامین بودجه است که اگر بتوانیم از این جهت آنها را تامین کنیم یافته‌های دانشمندان و پژوهشگران در آینده صد چندان خواهد شد.
سلیمی افزود: کمیسیون آموزش مجلس نیز اعلام آمادگی کرد که از تمام ظرفیت خود جهت تامین نیازهای این مجموعه استفاده خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کد خبر:91082919112
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.