پیام رئیس همایش ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک در مراسم افتتاحیه: استدعای ما از رئیس جمهور جدید اینست که شایسته‌سالاری را به معنای واقعی اجرا کنند.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری-
دکتر بهزاد قره‌یاضی در مراسم افتتاحیه‌ی هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک گفت: “در تقارن این دو همایش با آغاز به کار دولت یازدهم می‌خواهم مطالبات جامعه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک کشور را از رئیس جمهور محترم منتخب بخواهم. با خود گفتم چگونه می‌توانم …

 

دکتر بهزاد قره‌یاضی در مراسم افتتاحیه‌ی هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک گفت: "در تقارن این دو همایش با آغاز به کار دولت یازدهم می‌خواهم مطالبات جامعه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک کشور را از رئیس جمهور محترم منتخب بخواهم. با خود گفتم چگونه می‌توانم راهی را پیدا کنم که حرفی که می‌زنم حرف جامعه علمی باشد پس به قطعنامه‌های قبلی رجوع کردم. آقای مهندس ترکان جنابعالی از مشاوران ارشد دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب هستید آنچه الان بیان می‌کنم مورد وثوق و تایید اکثریت غریب به اتفاق جامعه بیوتکنولوژی است. مطالبات ما از سنخی است که برای پیشرفت و تعالی کشور است. آنچه که به عنوان مطالبه می‌خواهم این نیست که به دنبال سهمی برای خود باشیم. من فراتر از قطعنامه‌های قبلی از دکتر روحانی می‌خواهم به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانند."

دکتر قره‌یاضی با بیان این مطلب که آنها برای تقدیم قطعنامه‌های قبلی مشکلات بسیاری داشتند تاکید کرد: "با توجه به پیام دکتر روحانی و توجه ایشان به این حوزه ممکن است ما چند روزی بعد از همایش را صرف بررسی دقیق وضعیت موجود کرده و با ترسیم واقعگرایانه آن بر اساس وضعیت موجود قطعنامه‌ای را تهیه و تقدیم دکتر روحانی کنیم. معضل اصلی ما ترسیم وضعیت موجود است و اینکه در کجا هستیم. ما در مهندسی ژنتیک کشاورزی در جهان اسلام قطعا رتبه اول را در تولید مقاله داریم ولی آیا این مقالات مشکلی را برای اقتصاد کشور ما حل کرده است؟"

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران در ادامه گفت: " آرژانتین با تولید میلیون‌ها تن محصولات تراریخته اقتصاد خود را نجات داد. انتظار ما از دولت جدید اینست که حلقه مفقوده بین تولید علم و تولید ثروت را بیابند. تحقق این خواسته‌ها مستلزم شایسته‌سالاری است که یکی از وعده‌های آقای دکتر روحانی بود. ما نمی‌گوییم کسی از مقام خود عزل شود چراکه این خواسته افراد اعتدال‌گرا نیست. استدعای ما از رئیس جمهور جدید اینست که شایسته‌سالاری را به معنای واقعی اجرا کنند."

دکتر قره‌یاضی در ادامه گفت: "نظریه‌پردازی برای زمان قبل از تصویب قانون است و بعد از تصویب قانون نباید به خیال‌پردازی پرداخت. مثال بارز آن قانون ملی ایمنی زیستی است که چهار سال است تصویب شده ولی آیین‌نامه اجرایی این قانون مستمسکی شده برای افراد که جلوی کشت محصولات تراریخته را بگیرند."

وی با تاکید بر این که خوب است دولت جدید در انتخاب وزرای کشاورزی و علوم از متخصصان و مخصوصا انجمن‌های علمی نظرخواهی کنند گفت: "امیدوارم که به زودی وارد مرحله‌ای شویم که ایران شاهد تولید محصولات تراریخته و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی باشد و اقتصاد ایران شکوفا شود."

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.