آغاز خانه تکانی در مدیریت بیوتکنولوژی کشور

خبرگزاری آفتاب- دکتر نیر ‌اعظم خوش‌خلق سیما از امیدواری جامعه علمی بیوتکنولوژی کشور در مورد آغاز خانه‌تکانی در مدیریت ارشد بیوتکنولوژی کشور خبر داد.
این عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در گفت‌وگو با آفتاب، ضمن اظهار خرسندی از برکناری دکتر سیدی …

دکتر نیر ‌اعظم خوش‌خلق سیما از امیدواری جامعه علمی بیوتکنولوژی کشور در مورد آغاز خانه‌تکانی در مدیریت ارشد بیوتکنولوژی کشور خبر داد.

این عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در گفت‌وگو با آفتاب، ضمن اظهار خرسندی از برکناری دکتر سیدی، معاون پژوهشی سلطانخواه از سوی دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور، گفت: "مثلثی در حوزه معاونت علم و فناوری، ستاد مبارزه با بیوتکنولوژی راه انداخته بودند. این ستاد مبارزه با بیوتکنولوژی، یک ضلعش دکتر سیدی معاون پژوهشی معاونت علم و فناوری، ضلع دیگرش دکتر عباس صاحبقدم لطفی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور و ضلع دیگر آن خیام نکویی معاون فناوری و نوآوری معاونت علم و فناوری بود."

دکتر خوش‌خلق سیما در ادامه گفت: "در حالیکه آقایان وظیفه و ماموریت توسعه بیوتکنولوژی کشور را طی هشت سال گذشته بر عهده داشته‌اند متاسفانه با وجود جایگاه‌های بالای مدیریتی که داشته‌اند و استفاده‌هایی که از امتیازات فراوان آن برده‌اند موجب پسرفت بیوتکنولوژی در کشور به ویژه در حوزه کشاورزی شده‌اند. ویژگی مشترک این مثلث، فناوری هراسی و مقابله با مهندسی ژنتیک به عنوان تجلی بیوتکنولوژی نوین بود."

دکتر خوش خلق سیما عضو هیئت مدیره دو انجمن ایمنی زیستی و انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در ادامه گفت: "مسئله این نیست که آقایان مخالف بیوتکنولوژی هستند یا نیستند، مسئله اینست که اگر بیوتکنولوژی را عامل اندیشه‌های سکولار می‌دانند، اگر آنرا مخالف فقه تلقی می‌کنند یا اگر آنرا خطرناک می‌انگارند چرا مسئولیت توسعه آنرا بر عهده می‌گیرند و بابت آن حق مدیریت دریافت می‌کنند و بودجه و بیت‌المال را به مسیری غیر از آنچه برای آن در نظر گرفته شده است هدایت می‌کنند. این سه مدیر میانی طی هشت سال گذشته نقش اساسی در تحریف تعریف بیوتکنولوژی داشته‌اند بطوریکه در جشنواره‌های بیوتکنولوژی به فعالیت‌ها و اقداماتی جایزه اعطا کرده‌اند که اساسا از منظر متخصصین بیوتکنولوژی حتی در حوزه بیوتکنولوژی جایی ندارد. از دیگر ویژگی‌های مشترک این مثلث مقابله بی‌امان آنها با انجمن‌های علمی از جمله انجمن بیوتکنولوژی، انجمن ایمنی زیستی ایران و انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات بوده و هست."

دکتر خوش‌خلق سیما که یکی از بنیانگذاران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران است ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر ستاری در ادامه روند اصلاح مدیریتی و تقویت مدیریتی حوزه معاونت علم و فناوری، آمادگی انجمن‌های علمی برای مساعدت به وی را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری آفتاب

http://aftabnews.ir/fa/news/216733

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.