دکتر اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی شد.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دکتر اسکند زند از سوی مهندس محمود حجتی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی انتخاب شد.
مهندس محمود حجتی طی حکمی دکتر اسکندر زند را به …

دکتر اسکند زند از سوی مهندس محمود حجتی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی انتخاب شد.

مهندس محمود حجتی طی حکمی دکتر اسکندر زند را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی برگزید. این سازمان بزرگترین سازمان پژوهشی کشور است که برخی از موسسات تحت پوشش آن دارای بیش از یکصد سال قدمت است. دکتر اسکندر زند متخصص رشته علف‌های هرز و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با رتبه دانشیاری است. وی از پژوهشگران نخبه و برجسته کشور است که طی هشت سال مدیریت دوره احمدی نژاد مسئولیتی در وزارت جهاد کشاورزی نداشته است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران انتصاب دکتر اسکندر زند را به فال نیک می‌گیرد و ضمن آرزوی موفقیت برای وی و همکاران امیدوار است انتصاب وی پایان بخش دانایی ستیزی و فناوری هراسی حاکم بر سازمان طی 8 سال گذشته باشد.

همچنین بر اساس اطلاعات واصله معارفه دکتر زند با حضور معاونین و برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارتخانه صورت خواهد گرفت.

دکتر اسکندر زند کیست؟

دکتر اسکندر زند متولد 1346 شهرستان اراک است. وی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه زنجان و در رشته مهندسی کشاورزی گرایش زراعت و اصلاح نباتات آغاز و در ادامه مدرک کارشناسی‌ارشد را در رشته فیزیولوژی گیاهان زراعی از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ کرد و در شاخه تخصصی فیزیولوژی علف کش‌ها و مقاومت به علف‌کش‌ها از همین دانشگاه درجه دکتری گرفت. در طول تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به سال 1378 دانشجوی نمونه کشور شناخته شد و همچنین پایان نامه دکتری وی رتبه دوم جشنواره علمی پژوهشی فردوسی را به خود اختصاص داد.

برخی از کارهای اجرایی دکتر اسکندر زند

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی زنجان، معاون موسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی، عضو شورای نانوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی، عضو کمیته ایمنی زیستی وزارت جهاد کشاورزی، نایب رئیس انجمن علمی علف‌های هرز ایران، عضو هیئت داوران ماهنامه علمی تخصصی زیتون.

از او مقالات متعددی در زمینه‌های علمی پژوهشی و علمی ترویجی به زبان فارسی و انگلیسی در کنفرانس های داخلی و خارجی ارائه شده و یا در مجلات علمی به چاپ رسیده است و علاوه بر آن 18 کتاب را با همکاری دیگران به رشته تحریر درآورده است.

دکتر اسکندر زند در سال 2008 برای طرح "پی‌جويی و كشف علف‌های هرز مقاوم به علف‌كش‌ها و اتخاذ شيوه‌های مديريتی برای كنترل آنها" برنده رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی بیست و یکمین جشنواره خوارزمی شده است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.