به وعده دكتر روحانی در مورد استفاده از زنان در حوزه بيوتكنولوژی جامه عمل بپوشانيد!

تهيه و تنظيم: نغمه عبيری- استفاده بهينه از توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف از جمله وعده‌های دكتر روحانی در حين فعاليت‌های انتخاباتی بوده است. انجمن‌های علمی كه مطالبات رئيس محترم جمهور در موارد مختلف از جمله اين موضوع را پيگيری می‌كنند جلسات متعددی با مسئولان بلند پايه دولت از جمله سركار خانم مولاوردی ..

استفاده بهينه از توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف از جمله وعده‌های دكتر روحانی در حين فعاليت‌های انتخاباتی بوده است. انجمن‌های علمی كه مطالبات رئيس محترم جمهور در موارد مختلف از جمله اين موضوع را پيگيری می‌كنند جلسات متعددی با مسئولان بلند پايه دولت از جمله سركار خانم مولاوردی مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده داشته‌اند. کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم تحقيقات و فناوری نيز طی جلسات متعدد اقدام به تهیه و تنظیم نظام نامه‌ای به عنوان کانال ارتباطی انجمن‌های علمی با دولت کرده است. کارگروه ویژه نظام نامه در تاریخ 30 آذر ماه جلسه‌ای را با خانم مولاوردی برگزار کرد.

از پیشنهادات و موضوعات مطرح شده در این جلسه نقش مطالبه‌گری انجمن‌های علمی، پیشنهاد استفاده از بدنه کارشناسی بیش از 300 نفر از بانوان متخصص و زبده عضو هیأت مدیره انجمن‌های علمی و همچنین تبدیل نظام نامه به یک التزام قانونی بود.

خانم مهندس مولاوردی کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل پیش از این نیز در جلسه‌ای که به طور جداگانه با روسای انجمن‌های علمی ایمنی زیستی و بیوتکنولوژی ایران داشتند از همکاری انجمن‌های علمی با حوزه معاونت امور زنان استقبال کرده و ابراز امیدواری کردند که در دولت تدبیر و امید از همه اقشار بانوان در جامعه حمایت صورت گیرد نه اينكه حمايت به صورت خاص بر روی گروهی از بانوان كه در امور اجتماعی نقش كمتری دارند متمركز شود.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن حمایت از پیشنهادهای خانم مولاوردی بر استفاده بيش از پيش زنان دانشمند و فرهيخته كشورمان در حوزه های بيوتكنولوژی، مهندسی ژنتيك و ايمنی زيستي تاكيد كرده هشدار می‌دهد كه تا كنون حتی يك مورد از انتصابات در حوزه‌های علم و فناوري و موضوعات تخصصی ايمنی زيستی و بيوتكنولوژی از بين زنان نبوده است.

تهيه و تنظيم: نغمه عبيری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.