از دیگران بیاموزیم: سخاوتمندی فقیرترین کشور جهان در سرمایه‌گذاری برای توسعه فناوری‌های نو در کشاورزی

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری- بر اساس خبری که چندی پیش منتشر شد پرو 180 میلیون دلار برای پروژه‌های نوآوری کشاورزی اختصاص داده است. در این خبر آمده است که وزارت کشاورزی برنامه‌های نوسازی را برای کمک به کشاورزان در بسیاری از مناطق پرو کلید زده است…

بر اساس خبری که چندی پیش منتشر شد پرو 180 میلیون دلار برای پروژه‌های نوآوری کشاورزی اختصاص داده است. در این خبر آمده است که وزارت کشاورزی برنامه‌های نوسازی را برای کمک به کشاورزان در بسیاری از مناطق پرو کلید زده است. همچنین وزارت کشاورزی و آبیاری پرو اعلام کرده است که دولت پرو 180 میلیون دلار بر روی برنامه نوآوری در کشاورزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که در نیمه اول سال 2014 اجرا خواهد شد. میلتون فون هسه، وزیر کشاورزی و آبیاری پرو در این خصوص اعلام کرده است که این برنامه بخشی از یک فرآیند نوسازی اجتماعی فراگیر در بخش کشاورزی است و هدف آنها اجازه دستیابی راحت و استفاده بهتر از فرصت‌های مربوط به علم و فناوری به منظور افزایش بهره‌وری، رقابت و پایداری فعالیت‌های کشاورزی است.

وزارت کشاورزی و آبیاری پرو قصد دارد تا ابزارهای فناوری را برای کشاورزان به منظور بهبود عملکرد محصولات و معکوس کردن آمار و ارقام با آمار کشاورزی ملی در سال 2012 را فراهم کند.

حال سوالی که مطرح می‌شود اینست که چرا پرو با فقر مطلق و این همه مشکلات اقتصادی در مورد کشاورزی اینقدر دست و دلباز است اما در دو دوره قبل در ایران با وجود کسب درآمدهای افسانه‌ای ناشی از فروش نفت توجهی به توسعه فناوری‌های نو در کشاورزی نشد و ایران در این زمینه از بورکینافاسو و سودان و میانمار و حتی بنگلادش هم عقب افتاد؟

اعتبار پیش بینی شده برای شش ماه تنها یک پروژه در پرو دو برابر کل اعتبار یک ساله بزرگترین سازمان پژوهشی کشور یعنی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی است که سالیانه 2500 پروژه را اجرا می‌کند.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.