محصولات تراریخته در کشور کشت می‌شود/ نقش موثر کشت محصولات تراریخته در تولید

خبرگزاری فارس- اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید سیاست جدید سازمان تحقیقات در خصوص کشت تراریخته چه خواهد بود؟، گفت …

خبرگزاری فارس– اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید سیاست جدید سازمان تحقیقات در خصوص کشت تراریخته چه خواهد بود؟، گفت: برای کشت محصولات تراریخته قانون ایمنی زیستی به تصویب رسیده است و این سازمان کشت محصولات تراریخته را در راستای قانون ایمنی زیستی دنبال می‌کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: کشت محصولات تراریخته را با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که در افزایش تولید نقش بسیار مؤثری دارد.

وی تصریح کرد: در دنیا 170 میلیون هکتار محصولات کشاورزی تراریخته کشت می‌شود. وی ادامه داد: ورود تکنولوژی به بخش کشاورزی باعث امنیت غذایی می‌شود اما طی سال‌های گذشته به رغم موفقیت نسبی پژوهشگران کشور به دلیل ضعف در بخش ترویج این یافته‌ها به مزارع کشور کمتر منتقل شده است.

زند ضریب امنیت غذایی کشور را 70 درصد عنوان کرد که طی سال‌های گذشته همواره 30 درصد متکی به واردات بوده است.

زند ادامه داد: با ایجاد شبکه ملی کشاورزی در صدا و سیما به دنبال ترویج کشاورزی در سطح ملی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: سالانه به اندازه جمعیت کشور ایران به جمعیت کره زمین، و هر 13 سال به اندازه جمعیت قاره آفریقا به جمعیت دنیا اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: گرم شدن کره زمین، استفاده از محصولات غذایی برای سوخت، محدودیت آب، فرسایش و افزایش جمعیت مهمترین چالش پیش‌روی بخش کشاورزی است و چاره‌ای جز توجه بیشتر دولت‌ها به تحقیقات کشاورزی برای فایق آمدن به این مشکلات وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس                   

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن استقبال از رویکرد صحیح معاون وزیر کشاورزی امیدوار است با راه‌اندازی شبکه ملی کشاورزی مزایای استفاده از محصولات تراریخته به ویژه افزایش عملکرد و کاهش استفاده از سموم برای کشاورزان روشن شود و از این پس شاهد ترویج استفاده از محصولات تراریخته در کشور باشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.