گزارش وزارت کشاورزی آمریکا در مورد آخرین وضعیت کشت محصولات تراریخته در آمریکا (فوریه 2014)

بر اساس گزارشی که در فوریه 2014 توسط وزارت کشاورزی آمریکا در مورد آخرین وضعیت محصولات تراریخته در آمریکا منتشر شده است، بیش از 15 سال از کشت موفق اولین محصول تراریخته تجاری‌سازی شده در آمریکا می‌گذرد و در این مدت بذور تراریخته به طور گسترده‌ای مورد پذیرش کشاورزانی …

بر اساس گزارشی که در فوریه 2014 توسط وزارت کشاورزی آمریکا در مورد آخرین وضعیت محصولات تراریخته در آمریکا منتشر شده است، بیش از 15 سال از کشت موفق اولین محصول تراریخته تجاری‌سازی شده در آمریکا می‌گذرد و در این مدت بذور تراریخته به طور گسترده‌ای مورد پذیرش کشاورزانی قرار گرفته است که به کشت ذرت، سویا و پنبه می‌پردازند. بر اساس این گزارش اگرچه سرعت پژوهش و توسعه (R &D) در سال 2002 به اوج خود رسید اما همچنان پژوهش و توسعه در بیوتکنولوژی برای توسعه واریته‌های زراعی جدید تراریخته در روندی صعودی ادامه دارد.

در این گزارش آمده است که کشاورزان آمریکایی با سرعتی باور نکردنی به پذیرش بذور تراریخته می‌پردازند.

در این گزارش آمده است در حدود 90 درصد از سطح زیر کشت ذرت، سویا و پنبه در آمریکا به کشت محصولات تراریخته اختصاص یافته است و مصرف‌کنندگان آمریکایی بسیاری از انواع مواد غذایی تهیه شده از این محصولات را مانند روغن، شکر و غیره مصرف می‌کند. همچنین 50 درصد زمین‌های زراعی آمریکا در سال 2013 به زیر کشت سه محصول تراریخته ذرت، پنبه و سویا رفته است و 93 درصد سطح زیر کشت سویا در آمریکا به کشت سویای مقاوم به علفکش اختصاص دارد.

همچنین در این گزارش آمده است که تعداد صفت‌های تراریخته که به محصولات کشاورزی منتقل شده است برای مقاومت به حشرات 4809 مورد، تحمل به علف‌کش 6772 مورد، کیفیت محصول 4896 مورد، خصوصیات زراعی 5190 مورد، تحمل به ویروس 1425 مورد، تحمل به قارچ 1191 مورد است. همچنین شرکتی که بیشترین مجوز را دریافت کرده است شرکت مونسانتو با 6782 مجوز و بعد از آن شرکت پایونیر با 1085 مجوز است.

بر اساس این گزارش سویای تراریخته متحمل به علف‌کش در مقابل دیگر محصولات تراریخته از بیشترین مقبولیت در بین کشاورزان آمریکایی برخوردار است.

گزارش کامل وزارت کشاورزی آمریکا را می‌توانید از لینک زیر بخوانید.

https://irbic.ir/index.aspx?siteid=2&siteid=2&pageid=309

بر اساس گزارشی که از آخرین وضعیت محصولات تراریخته تجاری در پایان سال 2013 توسط سرویس بین‌المللی دستیابی به و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی (ISAAA) منتشر شده است، آمریکا همچنان کشور برتر تولید کننده محصولات تراریخته در جهان با سطح زیر کشت 70.1 میلیون هکتار است. همچنین بر اساس این گزارش اولین ذرت تراریخته مقاوم به خشکی توسط 2000 کشاورز آمریکایی در سال 2013 در 50 هزار هکتار کشت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.