استقبال دبیران و دانش‌آموزان از روش ساده استخراج دی.اِن.اِ از توت‌فرنگی

در دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری که به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری از 25 الی 28 فروردین ماه برگزار شد، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در راستای کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌هایی که از سال 1389 برای دانش‌آموزان و دبیران برگزار کرده است اقدام به برگزاری کارگاه …

در دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری که به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری از 25 الی 28 فروردین ماه برگزار شد، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در راستای کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌هایی که از سال 1389 برای دانش‌آموزان و دبیران برگزار کرده است اقدام به برگزاری کارگاه استخراج دی.اِن.اِ از توت‌فرنگی به روشی بسیار ساده کرد که مورد استقبال دبیران آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قرار گرفت.

در این روش که تنها از موادی مانند مایع ظرفشویی، نمک، الکل سرد و آب استفاده شد در مدت تنها چند دقیقه امکان استخراج دی.اِن.اِ به روشی کاملا ملموس برای بازدید‌کنندگان فراهم شد.

گفتنی است بسیاری از دبیران معتقد بودند که این روش بسیار ساده‌تر و جذابتر از روشی است که هم‌اکنون در کتاب‌های درسی دبیرستان وجود دارد. در کتاب‌های درسی روش استخراج دی.اِن.اِ از پیاز شرح داده شده است که به گفته برخی از دبیران این روش زحمت زیادی دارد و نتیجه خوبی نمی‌دهد همچنین استفاده از پیاز برای استخراج دی.اِن.اِ علاوه بر بوی بدی که دارد روشی جذاب برای یادگیری استخراج دی.اِن.اِ برای دانش‌آموزان نیست.

از آنجاییکه بسیاری از دبیران محترم از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران تقاضا کردند که برای وارد کردن این روش ساده به کتاب درسی دانش‌آموزان با وزارت آموزش و پرورش وارد مذاکره شود، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد و همچنین عزیزانی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این روش هستند، می‌توانند درخواست خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند.

nmabiri@gmail.com

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.