همکاری ایران و چین در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری- دکتر بهزاد قره‌یاضی مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری و رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران که به دعوت انستیتوی بیوتکنولوژی ووهان در کشور چین به سر می‌برد مورد استقبال رسمی معاون پردیس و روسا و پژوهشگران واحدهای پژوهشی مختلف از جمله دانشگاه ووهان قرار گرفت. انستیتوی بیوتکنولوژی ووهان یکی از …

دکتر بهزاد قره‌یاضی مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری و رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران که به دعوت انستیتوی بیوتکنولوژی ووهان در کشور چین به سر می‌برد مورد استقبال رسمی معاون پردیس و روسا و پژوهشگران واحدهای پژوهشی مختلف از جمله دانشگاه ووهان قرار گرفت. انستیتوی بیوتکنولوژی ووهان یکی از واحدهای پژوهشی شهرک علمی Biolake است که از سال 1992 آغاز به کار کرده و صدها مجموعه تحقیقاتی پیشرفته و مدرن و شرکت‌های دانش بنیان را در خود جا داده است. شهرک علمی یاد شده بخشی از منطقه توسعه فناوری‌های پیشرفته شرق ووهان است که پیش از این تحت عنوان Optical Valley شناخته می‌شد. این منطقه که تاسیس آن به سال 1988 باز می‌گردد 518 کیلومتر مربع مساحت دارد که توسعه حیرت‌انگیز آن طی ربع قرن تحسین صاحبنظران را برانگیخته است.

رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور در گفتگویی اختصاصی با مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران هدف از این سفر را همکاری برای تولید آلبومین انسانی در داخل کشور عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید تامین غذا و سلامتی مردم در مرکز اولویت قرار بگیرد و هم اکنون تمام آلبومین کشور از خارج تامین می‌شود گفت: دارو و غذا از اساسی‌ترین نیازهای مردم هستند و باید با استفاده از فناوری‌های روز نسبت به تامین این اقلام در داخل کشور همت کرد. وی نیاز فعلی کشور را ده تن در سال عنوان کرد که با توجه به وارداتی بودن این محصول کمی بیش از 7 تن تامین می‌شود. مصرف آلبومین در حوادث غیر مترقبه و در جنگ‌ها و خونریزی‌ها افزایش می‌یابد.

مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: "در صورتی که بخش خصوصی مایل به سرمایه‌گذاری باشد امکان تولید داخلی و حتی صادرات آن به کشورهای منطقه طی کمتر از سه سال وجود دارد". وی از سرمایه‌گذاران دعوت کرد در صورت تمایل از طریق مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران یا روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی یا مدیریت پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری با وی تماس بگیرند.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.