همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از پژوهشکده بيوتكنولوژي كشاورزي ایران بازدید کرد.
طی این بازدید …

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از پژوهشکده بيوتكنولوژي كشاورزي ایران بازدید کرد.

طی این بازدید که تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مهندس شافعی را همراهی می‌کردند، میهمانان پس از شرکت در جلسه‌ای با حضور رئیس و جمعی از مدیران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و آشنایی کلی با اهداف و زمینه‌های فعالیت این پژوهشکده و بخصوص زمینه‌های پژوهشی مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های مختلف پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کردند.

مهندس شافعی و هیأت همراه از بخش‌های مختلف پژوهشی کشت بافت و انتقال ژن، بیوتکنولوژی میکروبی، ژنومیکس، نانوتکنولوژی، ساختمان در حال احداث پژوهشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی، گلخانه کشت محصولات تراریخته و دستگاه رآکتور تولید بیودیزل بازدید و از نزدیک ضمن ایراد توضیحات پژوهشگران مربوطه با ابعاد مختلف فعالیت‌های پژوهشی این بخش‌ها آشنا شدند.

مهندس شافعی نحوه همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با پژوهشکده را در دو زمینه تأمین اعتبار به جهت تجاری سازی طرح‌های پژوهشی به ثمر رسیده و مشارکت در طرح‌های پژهشی در حوزه بیوتکنولوژی عنوان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایان این بازدید ضمن تمجید از سوابق درخشان علمی رئیس پژوهشکده و همکاران وی و تقدیر و تشکر از فعالیت پژوهشگران پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، این مرکز مهم را با مراکز بیوتکنولوژی کشورهای پیشرفته قابل قیاس دانسته و ابراز امیدواری کرد تولید محصولات کشاورزی تراریخته که در دو دولت گذشته ابتر مانده بود از سرگرفته شود و به تولید انبوه برسد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد با به کارگیری قوانین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موانع موجود بر سر راه پیشرفت پروژه‌های پژوهشی برداشته شده و در حوزه‌های مختلف صنایع نوین و پیشرفته بالاخص بیوتکنولوژی طبق تبصره چهار سازمان مزبور، مشارکت صورت گیرد.

مهندس شافعی همچنین اذعان داشت از دیگر برنامه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشارکت با افراد صاحب دانش فنی است که دارای طرح‌هایی با توجیه فنی و اقتصادی هستند.

در پایان این بازدید و نشست مشترک، هر یک از طرفین نمایندگان خود را جهت پیگیری امور مرتبط معرفی کردند.

روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران (ABRII)

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.