دکتر قره‌یاضی: بهبود وضعیت کشاورزی مستلزم ورود فناوری به عرصه های تولید و تزریق سرمایه است.

تهیه و تنظیم: سارا حمزه‌لو-
سیزدهمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایران با شعار “احیای جایگاه کشاورزی در تولید ناخالص ملی” همزمان با بزرگداشت صدمین سالروز تولد پدر انقلاب سبز جهان -نورمن بورلاگ…

سیزدهمین کنگره ملی و اولین کنگره بینالمللی زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایران با شعار "احیای جایگاه کشاورزی در تولید ناخالص ملی" همزمان با بزرگداشت صدمین سالروز تولد پدر انقلاب سبز جهان -نورمن بورلاگ- در تاریخ 4 تا 6 شهریور 93 در مرکز همایشهای مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

در این مراسم جمع زیادی از میهمانان داخلی و خارجی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس بنیاد جایزه جهانی غذا، رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و نمایندگان سازمانهای اکو، یونسکو و فائو نمایندگان مؤسسات بینالمللی تحقیقات کشاورزی و دانشمندان برجستهای از کشورهایی چون ژاپن، استرالیا، فرانسه، امریکا و هند حضور داشتند.

در این مراسم دکتر قرهیاضی مدیر گروه پژوهش زیرساخت و توسعه فناوری و رئیس انجمن زراعت و اصلاح نباتات بر ضرورت نوسازی ناوگان تحقیقات کشاورزی به عنوان مؤثرترین راه خروج از مدار واردات محصولات کشاورزی و تکیه بر تولید از منابع داخلی تأکید کرده و ابراز امیدواری کرد تا سرمایه مورد نیاز این کار از سوی دولت فراهم شود. وی در ادامه گفت: بهبود وضعیت کشاورزی مستلزم ورود فناوری به عرصه های تولید و تزریق سرمایه است و تأمین سرمایه مورد نیاز توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی باید جزء اولویتهای دولت تدبیر و امید باشد.

در این کنگره از شالیکاران پیشکسوت کشور و شالیکاران برتر گیاهان تراریخته تقدیر شد و از چهرههای تأثیرگذار علوم زراعت و اصلاح نباتات تجلیل به عمل آمد.

تهیه و تنظیم: سارا حمزهلو، کارشناس گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.