نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: ضرورت توجه دولت و مجلس به پژوهش‌های کشاورزی

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت پور، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- مهندس جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طی بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کرج با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا شد و ابراز امیدواری کرد که نقش مراکز پژوهشی در تمام کشور تقویت شود. وی از دولت خواست تا …

مهندس جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طی بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کرج با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا شد و ابراز امیدواری کرد که نقش مراکز پژوهشی در تمام کشور تقویت شود. وی از دولت خواست تا توجه بیشتری را به پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و سایر واحد‌های پژوهشی جهاد کشاورزی معطوف کند.وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات مقاوم به آفات، در مورد استفاده از سموم برای کنترل حشرات هشدار داد.

دکتر قره‌یاضی در این مورد گفت: ما هیچ یک از فناوری‌های روز را رد نمی­کنیم. نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی،تراریخته، روش‌های سنتی، ارگانیک و میکروبی همه در جایگاه صحیح خود مفید هستند. وی افزود بانک ژن میکروبی جهاد کشاورزی ذخیره ارزشمندی از گونه‌های میکروبی را که می‌توانند در مبارزه با آفات بدون استفاده از سموم بسیار مؤثر باشند در خود جای داده است.

در پایان مهندس کوچکی‌نژاد ضمن بازدید از پروژه نیمه تمام ساختمانی پژوهشکده، از عدم اتمام آن بعد از ده سال ابراز تأسف کرد و خواهان مساعدت دولت برای تسریع بهره‌برداری از این پروژه عظیم ملی شد.

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.