تنوع زیستی برای توسعه پایدار

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور- دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی طی بیانیه‌ای شعار روز جهانی تنوع زیستی را در سال آینده میلادی، “تنوع زیستی برای توسعه پایدار” عنوان کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: این موضوع نشانگر ارتباط تنوع زیستی برای …

دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی طی بیانیه‌ای شعار روز جهانی تنوع زیستی را در سال آینده میلادی، "تنوع زیستی برای توسعه پایدار" عنوان کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: این موضوع نشانگر ارتباط تنوع زیستی برای دستیابی به توسعه پایدار و اهمیت تلاش‌های انجام شده در همه سطوح برای تعیین اهدافی به عنوان بخشی از برنامه‌های سازمان ملل متحد بین سال‌های 2015 تا 2030 است.

انتخاب این موضوع به معنی پذیرش بیانیه Gangwon از طرف شرکت کنندگان در دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی است. بیانیه Gangwon در پی کار گروهی اهداف توسعه پایدار صادر شد و بر طبق آن ورود تنوع زیستی به برنامه‌های بعد از سال 2015 در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این اطلاعیه از متعاهدین این کنوانسیون، سایر دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مستقل دعوت شده است تا ارتباطی میان عملی شدن برنامه‌های توسعه برای بعد از سال 2015 و سایر پروژه‌های مرتبط از جمله برنامه توسعه سازمان ملل متحد و برنامه‌ها واستراتژی‌های تنوع زیستی ملی و ترکیب اجرای برنامه‌های استراتژیک و اهداف تنوع زیستی آئیچی برقرار کنند.

بر طبق این اطلاعیه در روز جهانی تنوع زیستی نشستی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، توسط دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی، برگزار خواهد شد. به علاوه تنظیم پیام‌های کلیدی برای این روز، طراحی وب‌سایت برای اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با موضوع و تدوین کتابچه اطلاعات با موضوع "تنوع زیستی برای توسعه پایدار" از جمله برنامه‌های در دست اجرا خواهد بود.

در انتهای این اطلاعیه ضمن تقدیر از متعاهدین و کلیه سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه تنوع زیستی، از آن‌ها دعوت شده است تا برای همکاری در بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی و تشریک فعالیت‌های انجام شده در سطح ملی با این کنوانسیون همکاری کنند.

منبع: http://www.cbd.int/doc/notifications/2014/ntf-2014-137-idb-en.pdf

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.