در بین حوزه‌های زیست‌فناوری، نانوتکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه زیست‌فناوری برای ایران در صدر اهمیت قرار دارد.

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دکتر عین‌القضاة، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، که در اولین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین در اصفهان سخنرانی می‌کرد با ذکر این مطلب گفت: علوم و فناوری‌های نو در آمریکا همگرا و در اروپا …

دکتر عین‌القضاة، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، که در اولین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین در اصفهان سخنرانی می‌کرد با ذکر این مطلب گفت: علوم و فناوری‌های نو در آمریکا همگرا و در اروپا آشفته و درهم و برهم است‌. اروپائیان مدعیند که روی سلامت سرمایه‌گذاری و تمرکز دارند، ولی در آمریکا به همگرایی علوم برای بهره‌برداری در محیط زیست، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی توجه می‌شود.

همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین با پیام دکتر نهاوندیان، رئیس دفتر رئیسجمهور، و با سخنرانی دکتر محمود‌زاده، رئیس رصد‌خانه علم و فناوری شاخص‌پژوه برگزار شد. در این همایش دکتر زراعت، رئیس دانشگاه کاشان، دکتر قوامشهیدی، دبیر کل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ودکتر قره‌یاضی، رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات و رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم کشاورزی نیز سخنرانی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.