وزیر علوم زیمبابوه: غلبه بر فناوری‌هراسی، راهی به سوی توسعه دانش

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت پور- صبح دیروز هیئتی پنج نفره از کشور زیمبابوه، به سرپرستی وزیر علوم، آموزش عالی، متوسطه و توسعه فناوری این کشور، از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کردند.
طی نشستی که با حضور …

صبح دیروز هیئتی پنج نفره از کشور زیمبابوه، به سرپرستی وزیر علوم، آموزش عالی، متوسطه و توسعه فناوری این کشور، از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کردند.

طی نشستی که با حضور این هیئت و جمعی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد، دکتر قره یاضی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، ضمن معرفی این مرکز پژوهشی و دستاوردهای آن در زمینه زیستفناوری کشاورزی و با اشاره به ارتباطات گسترده بینالمللی آن، ابراز امیدواری کرد که همکاری علمی بین دو کشور، در قالب کارگاهها و دورههای آموزشی، در آینده گسترش یابد. وی دستیابی به این هدف را تنها در سایه توسعه روابط سیاسی بین این دو کشور امکانپذیر دانست و در پایان سخنان خود نمایندهای از زیمبابوه را برای شرکت در اولین همایش بینالمللی بیوتکنولوژی که دوم تا چهارم خرداد سال آینده در تهران برگزار خواهد شد دعوت کرد.

وزیر علوم زیمبابوه، هون ماچینگوری، ضمن استقبال از ایدههای نوین، ابراز امیدواری کرد که با پررنگتر شدن روابط بین دو کشور و با استفاده از دستاوردهای علمی ایران بر فناوریهراسی موجود در این کشور غلبه شده و شرایط برای تولید محصولات سالم با رعایت اصول ایمنی زیستی در زیمبابوه فراهم شود.

در این نشست سفیر زیمبابوه در ایران، نیکولاس دلامینی کیتی کیتی، از ایران برای بازدید از کشور زیمبابوه جهت آشنایی بیشتر با این کشور و توسعه همکاریها دعوت کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.