مباحث زیست‌فناوری و بیوتکنولوژی در مدارس‌ مازندران گسترش می‌یابد

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از فارس- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مباحث زیست‌فناوری و بیوتکنولوژی در مدارس‌ مازندران گسترش می‌یابد. اسفندیار نظری با اشاره به زیست‌فناوری و توجه آن برای دانش‌آموزان بیان کرد: اگر بخواهیم در افق 1404 دانش‌آموزی را تربیت کنیم که بتواند از سرمایه ملی، اقتصادی، فیزیکی و …

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از فارس- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مباحث زیست‌فناوری و بیوتکنولوژی در مدارس‌ مازندران گسترش می‌یابد.

اسفندیار نظری با اشاره به زیست‌فناوری و توجه آن برای دانش‌آموزان بیان کرد: اگر بخواهیم در افق 1404 دانش‌آموزی را تربیت کنیم که بتواند از سرمایه ملی، اقتصادی، فیزیکی و سرمایه‌های طبیعی و انسانی در منطقه مراقبت کند و در جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم باید به امر پژوهش و تحقیق در پژوهش‌سراها بپردازیم زیرا این مکان‌ها شاخص‌های کلیدی در این راستا محسوب می‌شوند.

وی افزود: با توافقی که با مسئولان مرکز انستیتوپاستور ایران پژوهشکده شمال کشور در آمل داشتیم به همراه هماهنگی‌های لازم با قانعی رئیس انستیتوپاستور ایران خواهان این هستیم تا بحث زیست‌فناوری و بیوتکنولوژی در مدارس‌ استان گسترش پیدا کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در این طرح دانش‌آموزان با فناوری جدید زیست‌‌فناوری آشنا می‌شوند، تصریح کرد: این طرح نوعی مهارت‌آموزی نوین برای مشغول به کار شدن، ایجاد کسب و کار شخصی و یا خانگی است.

نظری با تاکید به اینکه در این راستا نخستین جلسه زیست‌فناوری تشکیل شده است، گفت: در این همایش مدیران پژوهش‌سراهای 32 شهرستان مازندران و مناطق آن با رویکرد جدید آشنا شدند تا بتوانیم پژوهش‌سراهای زیست‌فناوری را گسترش دهیم البته مرکز اصلی آن در آمل است و در آینده به شهرستان‌های دیگر گسترش داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این گام مهم می‌تواند گام‌های بلندتری در راستای پژوهش‌محور کردن دانش‌آموزان در مسابقات رباتیک و نانو را شامل شود، خاطرنشان کرد: مازندران هشتمین استان کشور است که مجهز به آزمایشگاه نانو است و جزو نخستین استان‌هایی است که در بحث پژوهش‌سراهای زیست‌فناوری با جدیت در حال تلاش است و امیدواریم بتوانیم گام‌های بزرگی برداریم.

هم‌اکنون بالغ بر 4 هزار و 575 مدرسه در مقطع ابتدایی، متوسطه اول، دوم، هنرستان و کار و دانش در مازندران تحصیل می‌کنند که جمعیت دانش‌آموزان‌ در مقطع ابتدایی 218 هزار نفر و در مقطع متوسطه اول و دوم شامل 208 هزار دانش‌آموز که در مجموع بالغ بر 420 هزار دانش‌آموز در مدارس مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.