غفلت از جرائم زیست‏ محیطی عواقب جبرا‏ن‏ ناپذیری خواهد داشت!

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‏ پور- اولین همایش ملی علوم و مدیریت محیط زیست در اردبیل برگزار شد. در این همایش که مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران و انجمن‌های بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی از حامیان آن بودند دکتر …

اولین همایش ملی علوم و مدیریت محیط زیست در اردبیل برگزار شد. در این همایش که مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران و انجمنهای بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی از حامیان آن بودند دکتر سفیدی، رئیس همایش، با اشاره به اینکه در مجموع، 130 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی در این همایش پذیرفته شدند، اظهار داشت چنین گردهمایی‏ هایی فرصتی برای تعامل بین دو بخش پژوهشی و اجرایی را فراهم می‏آورد.

وی فقدان قوانین کافی و کارآمد را از جمله مهمترین مشکلات بخش محیط زیست دانست و ضمن بیان اینکه با تعریف جایگاه قانونی صحیح مشکلات بسیاری حل می‏شود، تشریح کرد: در حال حاضر جریمه قطع درختان به قدری ناچیز است که قاچاق چوب و دفن غیر قانونی زباله به راحتی انجام می‏شود.

سفیدکن تأکید کرد که از دولت انتظار می‏رود برای توسعه همگن در تمام بخش‏ های کشور قدم بردارد.

رئیس اولین همایش ملی علوم و مدیریت محیط زیست هشدار داد، تغییر کاربری اراضی در گردنه حیران منجر به مشکلات زیست‏ محیطی حادی از جمله سیل و رانش زمین خواهد شد که در صورت وقوع، غیر قابل بازگشت خواهند بود.

وی در پایان با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه ارگان‏ های کشور می‏داند ابراز امید واری کرد که برگزاری همایش‏ هایی با موضوع محیط زیست و حفاظت از آن گام مثبتی در زمینه تبدیل ایران به یک کشور دوستدار محیط زیست باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.