نماینده مجلس: ایران با بمباران مسائل محیط زیستی رو به رو است!

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت پور- پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین، در اولین همایش ملی علوم و مدیریت محیط زیست که در شهر اردبیل برگزار شد گفت: ایران با بمباران مسائل محیط زیستی رو به رو است.
وی اظهار داشت در دولت گذشته 90 درصد بورسیه‏ها به پخمه‏ها تعلق گرفت و ما با دست خودمان فرار مغز‏ها را تشدید کردیم که پیامد آن کوتاه شدن دست ما از نظرات ارزشمند پژوهشگران بود. عضو فراکسیون …

پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین، در اولین همایش ملی علوم و مدیریت محیط زیست که در شهر اردبیل برگزار شد گفت: ایران با بمباران مسائل محیط زیستی رو به رو است.

وی اظهار داشت در دولت گذشته 90 درصد بورسیه‏ ها به پخمه‏ ها تعلق گرفت و ما با دست خودمان فرار مغز‏ها را تشدید کردیم که پیامد آن کوتاه شدن دست ما از نظرات ارزشمند پژوهشگران بود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه صداقت بهترین سیاست است، از عملکرد اقتدارگرایانه مجلس اظهار تأسف کرد و بیان کرد: مجلس تاکنون نتوانسته است یار نهادهای مدنی باشد. امیدواریم که دولت و مجلس بتوانند در آینده به دور از شعار از کلیه نهادهای مدنی حمایت کنند.

پیرمؤذن همچنین به بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود برابر یافته‏ های علمی اگر به دریاچه ارومیه رسیدگی نشود، سونامی نمک پایتخت ایران را فراخواهد گرفت.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه سند چشم‏انداز توسعه بر پایه همت پژوهشگران عملی شود به سخنان خود پایان داد.

گفتنی است مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران از حامیان این همایش همواره یکی از منتقدان سازمان حفاظت از محیط زیست بوده و بر این باور است که ریاست و مدیران ارشد آن سازمان ضمن عدم سنجش اولویت­ های واقعی محیط زیست کشور توهمات بی­معنایی را به عنوان مسائل اصلی قرار می دهند که بارزترین آن­ها مبارزه با تولید محصولات پاک و عاری از سموم کشاورزی تحت عنوان تراریخته است. در مقابل معضلات اساسی ریزگردها، حیوان­ آزاری افراطی و منزجر کننده کشت و کشتار پلنگ و سایر حیات وحش ایران و استفاده بی­ رویه از سموم و آلاینده­ ها را به امان خود رها کرده و در مقابل آن واکنش نشان نمی ­دهند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران از خانم دکتر ابتکار و معاونین وی برای مناظره دعوت به عمل می­آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.